Krajinou tisícich jazier je aj Poľsko: Spoznajte nádheru Warmie a Mazurska

06.03.2017 |   |    | 

Warmia a Mazursko sú často nazývané Krajinou tisíca jazier. Jazier a vodných nádrží na tomto území je skutočne niekoľko tisíc, z čoho približne tritisíc je takých, ktoré majú rozlohu viac ako jeden hektár. Vytvárajú akúsi pavučinu prepojenú riekami alebo kanálmi a tvoria nádhernú vodnú turistickú cestu. Väčšina jazier Warmie a Mazurska je ľadovcového pôvodu.



 

Veľké mazurské jazerá na čele s najväčším poľským jazerom Śniardwy sú jednou z najkrajších krajinných a turistických oblastí Poľska. Práve na tomto mieste príroda ukazuje svoje bohatstvo v plnej kráse a čistá voda a vzduch nabádajú k tomu, aby sme trávili každú voľnú chvíľu v lone prírody.

Takýto rozsiahly komplex jazier, ktorý umožňuje pestovať všetky druhy vodnej turistiky, a ktorý je zároveň tak rozmanitý, nenájdeme na žiadnom inom mieste v Európe.

Hlavná turistická trasa, ktorá prechádza Veľkými mazurskými jazerami, sa začína v južnej časti regiónu na jazere Brzozolasek, neďaleko mesta Pisz, a končí sa na kanáli v meste Węgorzewo v jeho severnej časti. Vzdušná vzdialenosť týchto miest je 111 km. Na brehoch sa nachádza veľa vhodných miest na stanovanie, penziónov, agroturistických zariadení či hotelov.

Okrem toho vznikla v posledných rokoch sieť Ekomarín, ktorá výrazne uľahčuje plavbu. Je to výnimočné územie nielen v rámci krajiny, ale aj nášho kontinentu – mimoriadne bohaté z hľadiska prírodných zaujímavostí, historických pamiatok, zbožňované milovníkmi vodných športov, rybolovu a rekreantmi.

V regióne Warmie a Mazurska sa nachádza celosvetový unikát – Elblaský kanál, ktorý je aktuálne využívaný na turistické účely. Kanál spája mestá Ostróda a Elbląg, teda západnú časť Mazurska s Baltským morom. Na kanáli bolo pred 150 rokmi postavených päť zvážní na vodný pohon, vďaka ktorým bolo možné prekonať výškový rozdiel približne 100 m na úseku 10 km. Lode a vodné dopravné prostriedky sú prepravované na špeciálnych vagónikoch.

Tieto vagóniky s vodnými dopravnými prostriedkami sa pohybujú po koľajniciach na úbočí porastenom trávou, preto sa plavba týmto kanálom často nazýva plavbou po tráve. Vagóniky sa pohybujú na princípe protiváhy v dvoch smeroch: hore a dole takým spôsobom, že sa cestujúci stretajú v polovici cesty. Najzaujímavejší úsek kanála sa nachádza medzi Buczyńcom a Elblągom. Iné úseky kanála sú postavené bez zvážní, využívajú však plavebné komory. Správca kanálu sa snaží o jeho zapísanie do Zoznamu svetového dedičstva UNESCO.

 

Zdielať článok na Facebooku


Hodnotenie článku:
3.7/5 (3 hlasov)

Utorok, 26. september. 2017. Meniny má Edita.

Najnovšie príspevky

Foto dňa