Neruš pobyt, zmeň termín: Podporiť turizmus môže každý z nás

2020-03-24 08:00:00 |   |    | 

Aktuálna situácia v súvislosti s novým koronavírusom negatívne zasiahla aj turizmus. Všetci však dúfame, že o pár týždňov či mesiacov sa veci vrátia do normálnych koľají a opäť si budeme môcť užívať slobodu pohybu a spoznávať nové zaujímavé miesta. Ak chceme, aby služby fungovali ako predtým, je dôležité turizmus podporiť aj v tejto dobe. Pripomína to aj výzva „Neruš pobyt, zmeň termín“.



 

Horehronie

Aktuálna situácia v súvislosti s novým koronavírusom negatívne zasiahla aj turizmus na Horehroní. Ubytovacie zariadenia museli zatvoriť svoje prevádzky, stravovacie fungujú v obmedzených režimoch, lyžiarske strediská napriek dostatku snehu museli predčasne ukončiť sezónu. Všetci tak prichádzajú o nemalé zisky. Oblastná organizácia cestovného ruchu (OOCR) Región Horehronie vo štvrtok oznámila, že preto prichádza s kampaňou: Neruš pobyt, zmeň termín.

"Aj my môžeme prispieť k podpore turizmu v tejto nepríjemnej situácii. Ak už mal niekto zakúpený pobyt v našom regióne, ale pre aktuálnu situáciu nemohol nastúpiť, nech ho neruší, ale zmení termín. Počkajme, kým sa situácia upokojí a príďme na Horehronie objavovať krásy, ktoré tu na ľudí čakajú," konštatovala Petra Ridzoňová Hlásniková, výkonná riaditeľka OOCR Región Horehronie.

Podľa nej Horehronie ponúka skvelú dovolenku počas celého roka. Ak sa spojí s nákupom tovaru od lokálnych výrobcov a producentov, nákupom hand-made suvenírov, tradičných mliečnych výrobkov či len občerstvením, napríklad tradičnými haluškami na salaši, môže to pomôcť všetkým."

Do kampane: Neruš pobyt, zmeň termín sa formou súťaží môže zapojiť každý dotknutý turista a vyhrať doplnkové služby alebo regionálne produkty k svojmu zmenenému pobytu. Aktivita je spolufinancovaná ministerstvom dopravy a výstavby.

 

 

Česká republika

Agentúra CzechTourism v spolupráci s Fórom cestovného ruchu pripravila seriál foto príspevkov na sociálne siete s výzvou: „Zmeňte len termín, nerušte cestu, zachráňte turizmus. Máme vás radi.“

Inšpirovali sme sa v Európe, konkrétne v Španielsku. Veríme, že touto aktivitou motivujeme aspoň časť návštevníkov k tomu, aby svoju cestu len odložili. Najdôležitejšie je však udržať Česko a naše regióny v povedomí zahraničných turistov. Intenzívne pracujeme na novej kampani, ktorú spustíme okamžite po upokojení situácie. Pripravujeme nový web a konsolidujeme rozpočet na kampaň, aby sme boli schopní účinne pomôcť. Situácia je vážna. Hráme o desiatky tisíc pracovných miest, ktoré chceme pomôcť udržať,“ komentuje Jan Herget, riaditeľ štátnej agentúry CzechTourism.

Podľa prieskumov agentúry CzechTourism očakáva väčšina zo šiestich oslovených prevádzkovateľov hromadných ubytovacích zariadení v tomto roku pokles záujmu zahraničných hostí v rozmedzí 50 – 100 percent. O niečo optimistickejšie sú očakávania u domácich turistov, kde podnikatelia očakávajú pokles najčastejšie do 50 percent.

Cestovný ruch je dôležitým rozvojovým odvetvím národného hospodárstva, ktoré vytvára tri percentá hrubého domáceho produktu Českej republiky, zaisťuje asi štvrť milióna pracovných miest a jeho podiel na hrubej pridanej hodnote českej ekonomiky za rok je väčší než poľnohospodárstvo.

 

Autor: © Zoznam/ako

Zdieľať článok na Facebooku

Foto: CzechTourism
Zdroj: TASR, CzechTourism

Hodnotenie článku:
0.0/5 (0 hlasov)


Novinky.sk

Gurman.sk


Štvrtok, 28. marec. 2024. Meniny má Soňa.
Stream naživo

TV program TV program Telkáč.sk
Nenechajte si ujsť svoje obľúbené filmy a seriály.

Foto dňa