ŽELEZNICE Keď vlak mešká...
SLOVENSKO - Železničná spoločnosť schválila nové pravidlá pre správanie sa svojich zamestnancov v prípade meškania vlakov.
Už v súčasnosti platí, že cestujúci môže vrátiť cestovný lístok, ak vlak mešká 5 minút a viac. Toto platí pred cestou.
Ak sa počas cesty cestujúci rozhodne, že pre meškanie vlaku jeho cesta nemá zmysel, železnice ho zdarma prepravia do vychodiacej stanice. Ak by sa cestujúci rozhodol pokračovať v ceste iným dopravným prostriedkom, železnice mu vráti peniaze za neprecestovanú časť cesty.
V medzinárodnej preprave má cestujúci za určitých podmienok pri meškaní vlaku nad 1 hodinu nárok na 20 percent z ceny medzinárodného cestovného lístka vo forme dobropisu, ktorý môže využiť pri ďalšej svojej ceste.
Od 1. januára 2009 bude Železničná spoločnosť (ZSSK) pri meškaní vlaku postupovať podľa nových pravidiel:
- Vlakový personál bude informovať cestujúcich o príčinách a predpokladanom meškaní vlaku a zistí, na aké prípoje sú cestujúci viazaní a pozberané údaje nahlási dispečerovi.
- Na základe toho dispečer rozhodne o čakaní prípojných vlakov, hľadá iné náhradné spojenie.
- Pri dlhšom meškaní sa ráta s podávaním občerstvujúceho nápoja.
- Ak zmeškaný vlak, ktorý má pravidelný príchod do cieľovej stanice vo večerných, prípadne v nočných hodinách a cestujúcich nemožno odviezť pravidelnými vlakmi a linkami autobusovej dopravy, dispečer zabezpečí náhradnú dopravu. Môže to byť autobus alebo v ojedinelom prípade aj taxík
Viac informácií: tel.: 18 188 (nonstop)
e-mail: info@slovakrail.sk
Zdroj/autor: zssk,drom
Súvisiace články
Novinky.sk
Gurman.sk
TV program Telkáč.sk
Nenechajte si ujsť svoje obľúbené filmy a seriály.