VÝLET Cykloturistika v Slovenskom raji (2)

2008-07-12 20:00:00 |   |    |

SLOVENSKO - Slovenský raj má so svojou hustou sieťou asfaltových, lesných a poľných ciest mimoriadne priaznivé podmienky pre tento spôsob turizmu.

Dôležitým predpokladom bezpečného putovania cykloturistov pri poznávaní krás Slovenského raja sú značené cyklotrasy. Vyznačujú sa legálne cyklotrasy, pri ktorých sú zohľadnené záujmy ochrany prírody, dopravnej polície, vlastníkov lesov a pozemkov, miest a obcí.

K Tomášovskému výhľadu

Náročnosť: šport

Dĺžka trasy: 4 kilometrov
Vhodná pre: horský bicykel
Farba: žltá
Druhy ciest: miestne a poľné

Priebeh trasy: Spišské Tomášovce - Pri Tomášovskom výhľade - Ďurkovec, rázcestie

Charakteristika trasy a krajiny: Stredne náročná cyklotrasa vedená otvorenou vidieckou krajinou v severnej časti Slovenského raja s výhľadmi na Hornádsku kotlinu, Vysoké Tatry.

Zaujímavosti: Spišské Tomášovce: kostol sv. Michala archanjela (14. storočie), chránený strom (lipa); 500 metrov južným smerom od najvyššieho bodu trasy (Pri Tomášovskom výhľade) atraktivita Slovenského raja Tomášovský výhľad (neznačený úsek cykloturistickou značkou) – len pre pešiu turistiku!

Popis trasy: Z križovatky ciest pri miestnom cintoríne južne miernym klesaním - po 300 metroch na križovatke rovno smerom ku kostolu - stále južne - poľnou cestou s nižšou hustotou značenia stúpaním k lesíku - za lesíkom pokračujúcim stúpaním poľnou cestou k okraju lesa (panoráma Hornádskej kotliny v pozadí severozápadne Vysoké Tatry, severne až východne Levočské vrchy) - odbočiť doľava východne okolo okraja lesa - po 300 metroch mierne vľavo klesanie nevýraznou poľnou cestou pasienkami (ďalšie výhľady) okolo lyžiarskych vlekov a kameňolomu na križovatke ciest – na križovatke doľava miernym zjazdom na ďalšiu križovatku Ďurkovec – rázcestie (napojenie na cyklotrasu, červená cykloznačka).

Na Kláštorisko a späť

Náročnosť: šport
Dĺžka trasy: 6,5 kilometrov
Vhodná pre: horský bicykel
Farba: zelená
Druhy ciest: miestna komunikácia, lesná cesta so spevneným povrchom

Priebeh trasy: Pri Podlesku - Podlesok - Kláštorisko

Charakteristika trasy a krajiny: Mierne náročná cyklotrasa v severnej časti Národného parku Slovenský raj. Cyklotrasa je určená len pre cyklotúru na Kláštorisko a späť. Pri jazde treba venovať zvýšenú pozornosť bezpečnej jazde. Cyklotrasa prechádza významným turistickým strediskom Podlesok a okolo ústia rokliny Suchá Belá (prístupná iba pre pešiu turistiku!). Prechádza krajinou Slovenského raja v jeho severnej časti. V prvej časti otvorená krajina, ostatná časť lesná krajina.

Zaujímavosti: Roklina Suchá Belá; Kláštorisko: ruiny kláštora rehole kartuziánov postaveného v roku 1305; v blízkosti Hrabušice - kostol sv. Vavrinca diakona (13. storočie); Betlanovce - najstarší renesančný kaštieľ na Spiši (1564-1568), kúria neskorobaroková (18. storočie), kostol sv. Kozmu a Damiána (1309).

Popis trasy: Z križovatky štátnej cesty a miestnej komunikácie, ktorá je zároveň križovatkou cyklotrás Pri Podlesku (modrá cykloznačka trasy Mýto – Krivian a popisovaná zelená cykloznačka Pri Podlesku – Kláštorisko) odbočiť južne, smerom na Podlesok – miernym zjazdom okolo parkoviska cez rieku Veľká Biela voda (vpravo autokemping) k centrálnej orientácii na Podlesku - doľava cez mostík a hneď doprava po lesnej ceste smerom do lesa - po vstupe do lesa, úsek Podlesok - Nad Podleskom náročnejšie stúpanie - na rázcestí lesných ciest (Nad Podleskom) doľava traverzujúc masív spadajúci Čertovou sihoť s planinou Glac mierne tiahle stúpanie s početnými zákrutami a s peknými výhľadmi na Hornádsku kotlinu, Levočské vrchy a Vysoké Tatry až na poľanu Kláštorisko. Nezabudnite sa vrátiť ako ste prišli. Správajte sa ohľaduplne k peším turistom.

Zdroj/autor: slovensky-raj, drom

Zdieľať článok na Facebooku

Hodnotenie článku:
0.0/5 (0 hlasov)

Novinky.sk

Gurman.sk

Streda, 24. apríl. 2024. Meniny má Juraj.
Stream naživo

TV program TV program Telkáč.sk
Nenechajte si ujsť svoje obľúbené filmy a seriály.