Objavili neuveriteľne vzácnu fosíliu dinosaura: Zahynul v deň, keď Zem zasiahol asteroid

2022-04-10 13:00:00 |   |    |

Vedci objavili skamenelinu dinosaura, ktorý pravdepodobne zahynul v deň, keď Zem pred 66 miliónmi rokov zasiahol asteroid. Vo štvrtok o tom informovali vedci z univerzity v Manchestri. TASR správu prevzala z denníka The Guardian.

Pozostatky thescelosaura objavili v americkom štáte Severná Dakota. Jeho dolnú končatinu, na ktorej sa ešte nachádzali kúsky kože, odborníci s určitosťou datovali na deň, keď Zem v období kriedy zasiahol asteroid a spôsobil vyhynutie dinosaurov. Na mieste náleziska totiž našli úlomky tohto asteroidu, čo im umožnilo datovať nález oveľa presnejšie, ako keby použili štandardnú uhlíkovú metódu.

Skamenelinu vykopali počas natáčania dokumentu Dinosaury: Posledný deň, na ktorom sa podieľala BBC a David Attenborough. "Ani v najdivokejších snoch by nám nenapadlo, že narazíme na takýto nález," uviedol Phillip Manning z univerzity v Manchestri.

Tím vedcov vykopal aj pozostatky ryby, ktorá vdýchla úlomky asteroidu, hoci samotný náraz sa odohral v Mexickom zálive približne 3000 kilometrov od spomínaného paleontologického náleziska.

Podľa BBC sa okrem tohto thescelosaura podarilo vykopať aj skameneliny korytnačky, malé cicavce, kožu triceratopsa či vajce pterosaura so zárodkom.

Piatok, 19. apríl. 2024. Meniny má Jela.