Sex predáva: Litva v boji o turistov riadne pritvrdila

2018-08-23 00:00:00 |   |    | 

Pred dvomi rokmi predstavilo Slovensko slogan Good Idea Slovakia, ktorý sa najmä vzhľadom ku grafickému riešeniu loga nestretol s veľkou podporou verejnosti. Niečo podobné momentálne riešia aj v Litve. Hlavné mesto Vilnius sa začalo prezentovať poriadne pikantným sloganom.



 

Nikto nevie, kde je, ale keď ho nájdete – je to úžasné,“ tak znie nový slogan litovského hlavného mesta, ktoré sa najnovšie označuje ako „európsky bod G“ (erotogénna zóna vo vagíne, ktorej existencia nebola dokázaná, no jej stimulácia má viesť k rýchlemu orgazmu). Nová kampaň ale rozdelila celú krajinu, ktorej obyvatelia nevedia, či tlieskať jej originalite, alebo sa za ňu hanbiť.

Olej do ohňa prilialo aj načasovanie. Metropola svoju novú prezentáciu predstavila 8. augusta, ktorý je Medzinárodným dňom ženského orgazmu. Plagáty, ktoré mesto propagujú napríklad v Berlíne či Londýne, zobrazujú mladú ženu, ktorá leží na plachte s potlačou mapy Európy a v ruke kŕčovito zviera tú časť, kde leží Vilnius. Vidno jej len hornú polovicu tváre, aj tá ale napovedá, že dáma svoj bod G už našla. Súčasťou kampane sú aj videá v podobnom duchu, ktoré evokujú, že pohľad na vilniuské atrakcie turistom prináša výrazné telesné potešenie.

Tejto myšlienke je podriadená aj internetová stránka www.vilniusgspot.com. Na nej môžete preskúmavať „potešenia Vilniusu“ a spoznať mnoho spôsobov, ako si toto miesto užiť. „Rozvášnite sa, používajte jazyk, robte to v tme, zapoťte sa, sledujte a učte sa, odvážte sa experimentovať a dosiahnite vrchol,“ vyzývajú dvojzmyselne tvorcovia kampane.

Svoj cieľ vďaka provokatívnemu sloganu aj vizuálu kampaň splnila – reklama na litovskú metropolu si vyslúžila obrovskú pozornosť celého sveta. Mnoho ľudí sa však proti nej ostro postavilo. Bývalý starosta mesta Arturas Zuokas sa vyjadril, že „nikto na Západe už v marketingu nepoužíva sexistické prirovnania, najmä nie vtedy, ak sa týkajú verejných záležitostí.“ Vilniuský arcibiskup Gintaras Grusas zas povedal, že kampaň „potenciálne posilňuje imidž Vilniusu ako destinácie pre sex turizmus a zneužíva ženskú sexualitu.“

Litovská vláda dokonca požiadala mesto, aby kampaň odložila aspoň do doby po návšteve pápeža, ktorý ma do krajiny pricestovať koncom septembra. Zástupcovia Vilniusu to ale odmietli s argumentom, že kampaň do Františkovej návštevy skončí a nemá s ním tiež nijakú súvislosť.

Tí, ktorí sú pobúrení, len dokazujú, že kampaň skutočne funguje, pretože vyvoláva rozruch a diskusiu,“ vyjadril sa spoluautor reklamy Jurgis Ramanauskas pre agentúru AFP. „Len málo ľudí vie, kde sa Vilnius presne nachádza, ale keď prídu, zamilujú sa doň. Tento poznatok priniesli rozhovory s návštevníkmi mesta a vďaka nemu sme sformulovali myšlienku, že Vilnius je vlastne synonymom teórie o bode G – nikto nevie, kde je, ale keď ho objavíte, každý z toho má potešenie!,“ doplnil študent.

Kampaň neušla ani pozornosti známeho komika Johna Olivera, ktorý vo svojom programe ponúkol hneď niekoľko ďalších sloganov v podobnom duchu.

Tokio – prostata sveta! Vyžaduje námahu dostať sa tam, ale stojí to za to.

Las Vegas – je ako anus! Je objektívne škaredé a príliš veľa mužov nemlčí o tom, že tam boli.

Oslo – klitoris Európy. Nejde o to, že by ho bolo ťažké nájsť, ale ľudia ani netušia, čo robiť, keď sa tam dostanú.

Severný pól – cervix (krčok maternice) Zeme. Ak sa tam dostanete, pravdepodobne ste zašli priďaleko.

Benátky – sú ako semenníky starca.  Veľmi staré a klesajúce alarmujúcou rýchlosťou.

 

Zdieľať článok na Facebooku

Zdroj: ako

Hodnotenie článku:
0.0/5 (0 hlasov)


Novinky.sk

Gurman.sk


Streda, 24. apríl. 2024. Meniny má Juraj.
Stream naživo

TV program TV program Telkáč.sk
Nenechajte si ujsť svoje obľúbené filmy a seriály.

Foto dňa