Najhoršie aerolinky lietajú aj ku nám, ich názov vás zrejme neprekvapí

09.01.2019 |   |    | 

Už šiesty rok po sebe sa stala nízklonákladová írska letecká spoločnosť Ryanair podľa hodnotení britských cestujúcich tou najhoršou v krajine. Zlyháva v oblasti nastupovania pasažierov do lietadla, pohodlnosti sedadiel aj v ponuke občerstvenia.



Internetová stránka Which?, ktorá sa zaoberá testovaním a hodnotením rôznych produktov či služieb, venuje každý rok pozornosť aj výberu tých najhorších a najlepších leteckých spoločností pôsobiacich na britskom trhu. Pri stanovovaní poradia sa opiera o skúsenosti zákazníkov, ktorí v tom majú jasno.

Takmer 8000 ľudí ľudí na základe 12 459 letov určilo, že najhoršou leteckou spoločnosťou na krátke trate je už šiesty rok írsky Ryanair. Jeho hodnotenie dosiahlo hodnotu len niečo vyše 40 percent a takmer dve tretiny opýtaných navyše odpovedalo, že by už s týmito aerolinkami nikdy nechceli letieť.

Dôvodom sú okrem iného početné štrajky zamestnancov a stovky zrušených letov, za ktoré Ryanair odmieta kompenzáciu. Britský úrad pre civilné letectvo (CAA) už uviedol, že začal vymáhať odškodné a odmieta tvrdenie leteckej spoločnosti, že protestné akcie organizované odborovými zväzmi boli "mimoriadnymi okolnosťami", na ktoré sa vzťahujú výnimky z európskych pravidiel o kompenzáciách.

Mnoho cestujúcich akiste zaregistrovalo aj incident, keď francúzske úrady zadržiavali niekoľko hodín lietadlo aerolínií Ryanair. Chceli tak túto spoločnosť prinútiť, aby vrátila nelegálne priznaný finančný príspevok vo výške vyše pol milióna eur, najviac však na to doplatilo 149 cestujúcich, ktorí boli nútení vystúpiť z lietadla. Do Londýna pokračovali iným letom Ryanairu po zhruba piatich hodinách.

Kritike sa aerolinky nevyhli ani kvôli novej batožinovej politike, keď od novembra zrušili svoju dlhodobú prax povoľovať príručnú batožinu do desať kilogramov zadarmo. Pasažieri si po novom môžu zobrať do lietadla iba malú tašku a umiestniť ju pod sedadlo pred sebou. Nové pravidlá aj niekoľko mesiacov po ich zavedení cestujúcich mätú a mnohí sa obávajú neočakávaných skrytých poplatkov. Za pravdu im dáva aj taliansky protimonopolný úrad, podľa ktorého je batožina „základným prvkom prepravy“, takže všetci dopravcovia by mali zahrnúť jej cenu do ceny leteniek.

Tento problém sa týka aj leteckej spoločnosti Wizz Air, ktorá dopadla v hodnotení krátkych letov tiež veľmi zle, keď ju užívatelia označili za tretiu najhoršiu (54 %) hneď za Ryanairom (40 %) a Thomas Cook Airlines (52 %), ktoré však ku nám nelietajú. Rovnako ako aerolinky na opačnej strane rebríčka – najlepšie Aurigny (81 %), Swiss Airlines (80 %) a Jet2 (75 %).

Výsledky nášho prieskumu ukazujú, že pasažieri Ryanair už toho majú dosť. Mali by sa pozrieť na niektorého zo súperov, ktorí dokazujú, že nízke ceny nemusia vždy znamenať aj slabé služby,“ komentoval výsledky Rory Boland z portálu Witch?. Hovorkyňa leteckej spoločnosti ale trvá na tom, že cena je „jediným najdôležitejším faktorom pre britských zákazníkov“ a prieskum je „úplne nereprezentatívny“ v porovnaní so 141 miliónmi pasažierov ročne. 35 libier za letenku je podľa nej len zlomkom v porovnaní s vysokými cenami leteckej spoločnosti, ktorá vyšla z prieskumu víťazne. Zabúda však dodať, že na takúto cenu môžete aj v Ryanairi v prípade cestovania s deťmi alebo čo len jediným kufrom rovno zabudnúť.

Zdielať článok na Facebooku

Foto: archív
Zdroj: ako

Hodnotenie článku:
0.0/5 (0 hlasov)
Sobota, 23. marec. 2019. Meniny má Adrian.

TV program TV program Telkáč.sk
Nenechajte si ujsť svoje obľúbené filmy a seriály.

Foto dňa