Slovensko sa stáva obľúbenou destináciou: Turistov chodí stále viac
Počet návštevníkov našej krajiny stále rastie. Za prvé štyri mesiace tohto roka sme u nás privítali už takmer 1,4 milióna dovolenkárov. Dominovali domáci turisti (866 tis., + 23 %), zo zahraničia prišlo 520 tisíc hostí (+ 24 %).
Ku koncu apríla sa počet prenocovaní zvýšil na štyri milióny (+ 21,5 %). Priemerný pobyt na Slovensku tak v priemere trval tri noci. „Od 1. júla sa začína predsedníctvo Slovenska v Rade EÚ. K zvýšeniu záujmu o Slovensko, v podobe rastu počtu návštevníkov, určite prispela aj publicita, spojená s európskym predsedníctvom. O našu krajinu prejavujú záujem nielen lídri EÚ a jednotlivých krajín, ale aj ich obyvatelia. Je na sektore cestovného ruchu, aby práve teraz ukázal výnimočnosť Slovenska a zároveň prezentoval kvalitné služby pre návštevníkov našej krajiny,“ konštatuje generálny riaditeľ SACR Igor Donoval.
Rastú okolité krajiny aj vzdialené trhy
Najviac návštevníkov prišlo z Českej republiky, Poľska a z Nemecka. Narástli aj počty návštevníkov zo Škandinávie, Pobaltských krajín, Holandska, Španielska, USA, Číny, Indie, Izraela, Japonska a z Južnej Kórey. Najvýraznejšie pribudli hostia z Českej republiky (+ 29 615), Poľska (+ 9 590), Maďarska (+ 8 067), Nemecka (+ 6 949) a z Rakúska (+ 4 163). „Údaje naznačujú, že rok 2016 by mal byť pre slovenský cestovný ruch rekordný. Predbežne sa potvrdzujú naše odhady o dosiahnutí 10-percentného medziročného rastu návštevnosti“, hovorí Igor Donoval.
Od júla s novým logom
Slovenská agentúra pre cestovný ruch zavádza novú značku Slovenska v zmysle jednotnej prezentácie krajiny. „Táto značka prezentuje Slovensko ako modernú a dynamickú krajinu s úctou k jej tradíciám a kultúrnym hodnotám. SACR využíva zvýšený záujem o Slovensko spojený s predsedníctvom v Rade EÚ a implementuje nový brand krajiny pre cestovný ruch do svojej komunikačnej stratégie už v predstihu od 1. júla 2016,“ vysvetľuje rozhodnutie generálny riaditeľ SACR Igor Donoval. Na Slovensku sa komunikácia SACR spája so sloganom Dovolenka na Slovensku – Dobrý nápad, v zahraničí sa používa anglická verzia Travel in Slovakia – Good Idea.
Zdieľať článok na Facebooku
Súvisiace články
Novinky.sk
Gurman.sk
TV program Telkáč.sk
Nenechajte si ujsť svoje obľúbené filmy a seriály.