Neuveriteľná tlačenica na lyžovačke: FOTO z Tatier tromfne bazény v Číne aj indické vlaky!

28.02.2020 |   |    | 

Na lyžovačke si chce väčšina z nás predovšetkým poriadne (hoci aktívne) oddýchnuť, napríklad aj od pracovného stresu. Do akej miery sa to podarilo návštevníkom Tatier, o tom možno len polemizovať. Podľa fotografie, ktorú nám zaslal čitateľ, to však na pohodičku veľmi nevyzerá.



 

Niektoré obrázky z Ázie či iných kútov sveta s odlišnými zvykmi a kultúrou nám občas bývajú na smiech. Spomeňme si napríklad na fotografie preplnených indických vlakov či zábery z vodného parku Playa Maya v čínskom Wuhane. Pri pohľade na fotografiu z Tatier, ktorú zachytil minulý víkend náš čitateľ, nás však smiech prejde. Na malej ploche sú lyžiari natlačení ako sardinky.

„Zápchy“ sa pritom obvykle v našich horách spájajú predovšetkým s tzv. zlatým týždňom začiatkom roka. V teplejších mesiacoch sa potom doslova kolóny tvoria na úzkych horských chodníkoch a tam, kde sú reťaze. Minulý víkend ale podobná situácia prekvapila aj lyžiarov v Tatranskej Lomnici. Končili jarné prázdniny deťom zo západného Slovenska a začínali tým zo stredného a mnoho rodín sa zrejme rozhodlo stráviť pomerne pekný deň na snehu.

AKTUALIZOVANÉ

Ako však poznamenáva vedúci kabínkovej lanovky Ján Ivan, lyžiari nečakali dlšie ako 15, maximálne 20 minút a takýto rad je pred touto 6-sedačkovou lanovkou pri návšteve 4000 až 5500 úplny bežný.

Tatranská Lomnica ponúka takmer 6 km menej náročných zjazdoviek, čo ocenia práve rodiny s deťmi. Často však odchádzajú sklamaní. „Predražené skipasy, dlhé čakanie na lanovky, drahá lyžiarska škola“, to je len jedna z internetových recenzií. Ďalší lyžiari s ňou súhlasia, ráno vraj musia čakať na skipasy v hodinových radoch, pretože je otvorená len jedna pokladňa. Často tiež dochádza k uzavretiu lanovky kvôli nepriaznivému počasiu.

Zrejme si to uvedomujú i kompetentní. Prevádzkovateľ lyžiarskych stredísk Tatry mountain resorts (TMR,) a. s. vo štvrtok predstavil na tlačovej konferencii dva projekty, ktorými chce rozšíriť kapacitu strediska v Tatranskej Lomnici. Jedným je výmena technického zariadenia v lokalite Čučoriedky a zároveň znovuoživenie strediska Jamy. Riaditeľ horských stredísk vo Vysokých Tatrách Dušan Slavkovský uviedol, že prvý z menovaných projektov je menej komplikovaný a vyžiada si prípravu zhruba tri roky a investíciu vo výške cca sedem miliónov eur.

Jamy sú o čosi komplikovanejšie a spoločnosť predpokladá, že samotný prípravný proces, v prípade kladných stanovísk aj výstavba, potrvá šesť až sedem rokov a vyžiada si ďalších 15 až 16 miliónov eur. Podľa predsedu predstavenstva TMR Bohuša Hlavatého súvisia tieto zámery s rastúcim záujmom o Tatranskú Lomnicu. „Zaznamenali sme nárast tržieb ubytovateľov o takmer 17 %, v regióne bola najlepšia sezóna za desať rokov a medziročný nárast domácich turistov je na úrovni 16 %, čo je v praxi o 600.000 návštevníkov viac. Slováci uprednostňujú lyžovačku na Slovensku pred zahraničím, 18 % slovenskej populácie lyžuje alebo snouborduje a je predpoklad, že tento trend bude ešte rásť,“ skonštatoval Hlavatý a zároveň upozornil, že poslednú výstavbu realizovali v stredisku pred siedmimi rokmi, keď vybudovali kabínkovú lanovku na Skalnaté pleso.

Spoločnosť si vypracovala aj prieskum medzi svojimi zákazníkmi, z ktorého vyplýva, že až 61 percent z viac ako 2500 oslovených respondentov súhlasí s rozšírením kapacity strediska. „V Tatranskej Lomnici sme zaznamenali stúpajúci záujem zo strany začiatočníkov, ročne u nás kurzy absolvuje 12.000 žiakov. Stúpajúca návštevnosť spôsobuje dopravné kolapsy, hnev domácich i hostí, je tiež nerovnomerné rozloženie lyžiarov v stredisku, najviac kolízií je práve medzi stanicou Štart a Tatranskou Lomnicou a stále bojujeme aj s nedostatkom parkovacích miest,“ upozornil Slavkovský.

V lokalite Čučoriedky je v súčasnosti fixná lanová dráha a táto časť strediska nie je lyžiarmi až tak využívaná. Zmeniť to má vybudovanie novej 6-sedačkovej lanovky, ktorej prepravná rýchlosť by sa pri zachovaní súčasnej kapacity zdvojnásobila. V prípade obnovenia lyžiarskych kapacít Jamy ráta investor s vybudovaním dvoch 6-sedačkových lanoviek, parkovacej plochy medzi Tatranskou elektrickou železnicou (TEŽ) a Cestou Slobody s viac ako 600 parkovacími miestami, lávkou pre peších ponad cestu a novou multifunkčnou budovou s pokladnicami a WC. „Ide o riešenie, ktoré by pomohlo zlepšiť dopravnú situáciu odklonením dopravy, ráta sa s novým nástupným miestom priamo z TEŽ, prepojením tratí s existujúcimi zjazdovkami, a tiež by sme eliminovali tzv. výlukové dni, keďže na Jamách sú svahy odolnejšie voči vetru,“ objasnil Slavkovský. V tejto časti strediska, ktoré bolo zatvorené v roku 1986, resp. v roku 2010, by pribudlo viac ako 3,8 kilometra zjazdoviek.

 

Autor: © Zoznam/ako

Zdielať článok na Facebooku


Foto: TASR a tip čitateľa
Zdroj: TASR

Hodnotenie článku:
0.0/5 (0 hlasov)

Sobota, 11. júl. 2020. Meniny má Milota.

TV program TV program Telkáč.sk
Nenechajte si ujsť svoje obľúbené filmy a seriály.

Foto dňa