VÝLET Cykloturistika v Slovenskom raji (1)

2008-07-12 14:00:00 |   |    |

SLOVENSKO - Slovenský raj má so svojou hustou sieťou asfaltových, lesných a poľných ciest mimoriadne priaznivé podmienky pre tento spôsob turizmu.

Dôležitým predpokladom bezpečného putovania cykloturistov pri poznávaní krás Slovenského raja sú značené cyklotrasy. Vyznačujú sa legálne cyklotrasy, pri ktorých sú zohľadnené záujmy ochrany prírody, dopravnej polície, vlastníkov lesov a pozemkov, miest a obcí.

• Hornádskou kotlinou

Náročnosť: rekreačná

Dĺžka trasy: 10 kilometrov
Vhodná pre: cestný bicykel
Farba: červená
Druhy ciest: štátne, miestne a poľné

Priebeh trasy: Spišská Nová Ves – Smižianska Maša - Čingov, rázc. - Ďurkovec, rázc. - Spišské Tomášovce

Charakteristika trasy a krajiny: Nenáročná cyklotrasa vedená časťou Hornádskej kotliny a okrajom severnej časti Slovenského raja s výhľadmi na bližšie i vzdialenejšie pohoria. V celej svojej dĺžke vedie otvorenou krajinou. Plánované je jej rozšírenie do ďalších častí Hornádskej kotliny.

Zaujímavosti: Spišská Nová Ves: pamiatková zóna – katolícky kostol zo 14. stor. s najvyššou kostolnou vežou na Slovensku s vyhliadkou, radnica (17. storočie), provinčný dom, Reduta, Múzeum Spiša, Galéria umelcov Spiša. Spišské Tomášovce: kostol svätého Michala (polovica 14. storočia), chránený strom (lipa)

Popis trasy: Z križovatky miestnych komunikácií cez sídlisko západne okolo pravého brehu rieky Hornád – za sídliskom po riečnom vale stále po pravom brehu rieky Hornád krížom cez miestnu komunikáciu pri obci – poľnou cestou ku Smižianskej Maši – na miestnej komunikácií v Smižianskej Maši odbočiť doprava cez most miernym krátkym stúpaním na križovatku ciest a križovatku cyklotrás (zelená cykloznačka na Košiarny briežok) – odbočiť doprava smerom na Spišské Tomášovce – pohodlne rovinatým úsekom na križovatku ciest a cyklotrás Ďurkovec (rázcestie), (žltá cykloznačka k Tomášovskému výhľadu) – na križovatke rovno do obce Spišské Tomášovce, východiska troch cyklotrás pri miestnom cintoríne (červená, modrá, žltá cykloznačka).

• Juhom Slovenského raja

Náročnosť: rekreačná
Dĺžka trasy: 6 kilometrov
Vhodná pre: cestný bicykel
Farba: zelená
Druhy ciest: štátna I. triedy

Priebeh trasy: Pod Čižmou (Voniarky) – Stratená – Krivian – Dobšinská ľadová jaskyňa

Charakteristika trasy a krajiny: Svojím profilom a dĺžkou nenáročný úsek cyklotrasy Dobšinská ľadová cesta vedenej z Dobšinej do Dobšinskej ľadovej jaskyne. Popisovaný úsek nadväzuje na cyklotrasu (žltá značka) z Dobšinskej Maše resp. Dediniek alebo Mlynkov. Je vedený štátnou cestou I. triedy, preto treba venovať zvýšenú pozornosť cestnej premávke. Prechádza krajinou Slovenského raja v jeho južnej časti. Krajinársky veľmi príťažlivý a zaujímavý úsek cyklotrasy s panoramatickým výhľadom v lokalite Voniarky - Pod Čižmou.

Zaujímavosti: Stratenský kaňon, Srnčie skaly, Dobšinská ľadová jaskyňa, Stratená - kostol

Popis trasy: Z rázcestia cyklotrás a peších chodníkov Pod Čižmou - Voniarky dlhým zjazdom smerom na Stratenú po štátnej ceste I. triedy - na križovatke štátnych ciest na konci zjazdu pod železničným mostom odbočiť doľava (na pravej strane pozostatky pražiacej na železnú rudu z 20. storočia – zvyšky múrov; neskôr ranogotický kostol) - cez obec pohodlne k cestnému tunelu - pred tunelom odbočiť doprava do krajinársky hodnotného a turistický atraktívneho Stratenského kaňonu - na križovatke ciest (vľavo cestný tunel) odbočiť doprava znovu na cestu I. triedy – dolinou Hnilca veľmi miernym stúpaním ku križovatke ciest a cyklotrás Krivian (vpravo Srnčie skaly) - na križovatke možnosť pokračovať do sedla Kopanec a na Podlesok po modrej cykloturistickej značke (cyklotrasa zo severu na juh Slovenského raja), alebo pokračovať do Dobšinskej ľadovej jaskyne s možnosťou prehliadky Dobšinskej ľadovej jaskyne, národnej prírodnej pamiatky.

Zdroj/autor: slovensky-raj, drom

Zdieľať článok na Facebooku

Hodnotenie článku:
0.0/5 (0 hlasov)

Novinky.sk

Gurman.sk

Pondelok, 6. máj. 2024. Meniny má Hermína.
Stream naživo

TV program TV program Telkáč.sk
Nenechajte si ujsť svoje obľúbené filmy a seriály.