TÉMA Mattov svetový tanec a marketing

2009-07-13 16:00:00 |   |    | 

EÚ / video - Aké sú nové spôsoby marketingu v cestovnom ruchu? Na minuloročnom Travolution summitu v Londýne bol najviac skloňovaný portál YouTube, virtuálny marketing a Matt Harding.



Oboje v sebe spojuje príklad Matta Hardinga, obyčajného chlapca, ktorý cestujúc po svete nakrúcal kamerou svoj „bláznivý tanec“  na pozadí krásnych prírodných scenérií či známych  kultúrnych pamiatok. Klipy umiestňoval na svoj web, aby o jeho pohybe po svete mala prehľad rodina a priatelia.

Jeho nápad vyvolal takú odozvu, že klipy následne vložil aj na stránky YouTube.com Popularita klipov Where the Hell is Matt? postupne rástla k miliónovým číslam návštevnosti. Z pohľadu cestovného ruchu je reklama, ktorú Matt zaistil miestam, ktoré do klipu zaradil, na nezaplatenie. To však určite nebol jeho zámer...

Stále viac ľudí vyhľadáva cestou do destinácie nielen fotografie, ale aj videá. Inštalácie webových kamier či možnosť virtuálnych prehliadok začína byť v súčasnosti nevyhnutnou súčasťou prezentácia akejkoľvek destinácie či ubytovacieho zariadenia a podobne.

Virtuálni turisti budú vyhľadávať multimediálne informácie o cestovaní a k tomu budú ešte viac využívať rôzne interaktívne zariadenia (napr.mobilné telefóny), ako nosiče obrazových turistických produktov a služieb.

Najlepší spôsob šírenia informácie je zaistiť, aby sa sa šírila sama. Táto metóda sa nazýva virtuálny marketing (viral marketing) a je založená na úprirodzenom ľudskom chovaní.

Spokojný zákazník údajne odovzdá informáciu trom ďalším ľuďom, nespokojný až jedenástim. Aby sa informácia spoľahlivo šírila je potrebné jej dať atraktívny obal. Často má preto podobu interaktívnych flash hier, fotografií, videoklipov či textových správ...

Dobrým nápadom, ako prilákať návštevníkov na webové stránky, je dať im pomocou interaktívnych prvkov možnosť  sa vyjadriť, napríklad vkladaním fotografií, hraním hier, kreslením obrázkov, písaním vtipných textov a podobne...

 

Webové stránky, ktoré sú užívateľsky prívetivejšie a ktorých obsah je často tvorený samotnými užívateľmi sa označuje tiež ako Web2.0 Na rozdiel od Web1.0 netvorí izolovaný informačný zásobník, ale platformu, akýsi software, pomocou ktorého je užívateľom povolené dáta vytvárať, zdielať, či šíriť. Dobrým príklad sú portály YouTube, e-Bay, Wikipedia a ďalšie. V oblasti cestovného ruchu sa o Web 2.0 pokúša napríklad Tripadvisor, kam môžu cestovatelia vkladať články, recenzie, môžu tu plánovať svoje cesty a odovzdávať si navzákom skúsenosti z ciest...
 

 

Zdroj/autor: travolutionsummit,youtube,cztu,drom

VIDEO Where the Hell is Matt? (2008)

 


 

Zdieľať článok na Facebooku

Hodnotenie článku:
5.0/5 (1 hlasov)


Novinky.sk

Gurman.sk


Streda, 15. máj. 2024. Meniny má Žofia, Sofia.
Stream naživo

TV program TV program Telkáč.sk
Nenechajte si ujsť svoje obľúbené filmy a seriály.

Foto dňa