ČESKO Klienti Tomi Tour musia na odškodné počkať

2009-07-29 08:00:00 |   |    | 

ČESKO/ SLOVENSKO - Union poisťovňa včera dokončila návrat klientov skrachovanej cestovnej kancelárie Tomi Tour. Vyplatenie odškodného zavisí od oficiálneho vyhlásenia úpadku. Ako žiadať o odškodné...



"Poisťovňa zabezpečila služby a prepravu pre 3396 klientov CK Tomi Tour, ktorí na zájazd vycestovali pred vyhlásením úpadku," informovala jej hovorkyňa Judita Smatanová.

     
V rámci repatriácie zabezpečila poisťovňa 24 lietadiel pre klientov z desiatich destinácií Európy a Severnej Afriky a 11 autobusov z Talianska a Chorvátska. Poslední z nich sa vrátili z egyptských letovísk Šarm as Šajch a Taba späť do Prahy dnes po polnoci.

Celkové náklady na repatriáciu týchto cestujúcich vrátane výdavkov na zabezpečenie služieb ako ubytovanie, stravovanie, transfer na letisko a preprava späť do vlasti predstavujú podľa Smatanovej približne 18,9 milióna CZK (740.683 eur). Union poisťovňa týmto podľa svojej hovorkyne splnila povinnosť repatriácie klientov CK Tomi Tour, ktorá jej 17. júla doručila vyhlásenie o úpadku.

"Nato, aby sa mohlo začať aj s výplatou náhrad pre klientov, ktorí nevycestovali, je nevyhnutné preukázať deklarovaný úpadok CK Tomi Tour ku konkrétnemu dátumu.

Union poisťovňa preto požiadala českú poradenskú spoločnosť v oblasti účtovníctva, ktorá v stredu 22. júla začala konať, aby svojím odborným stanoviskom potvrdila úpadok cestovnej kancelárie," priblížila Smatanová. Preverovanie účtovníctva cestovnej kancelárie podľa nej momentálne pokračuje.
     
Union zároveň naďalej zhromažďuje hlásenia o poistnej udalosti od klientov Tomi Tour, ktorí si zájazd zakúpili, ale z dôvodu vyhlásenia úpadku CK naň už nevycestovali. K dnešnému dňu si nárok na odškodné formou oznámenia o poistnej udalosti uplatnilo približne 10 tisíc klientov, vyčíslila Smatanová.

"Union poisťovňa obdržala od CK Tomi Tour prvé zoznamy klientov, ide však len o prvých približne 3800 klientov, čo je približne 27 percent z cestovnou kanceláriou v médiách deklarovaného počtu nevycestovaných klientov.

Ďalšie zoznamy bude podľa informácii od CK Union poisťovňa dostávať priebežne," priblížila. Výšku zálohy odškodného pre klientov, ako aj výšku celkového poistného plnenia bude podľa nej možné určiť až po vyčíslení celkových záväzkov Tomi Tour.

 

  • Ako žiadať o odškodné

O poistné plnenie môžu poškodení klienti Tomi Tour požiadať vyplnením formulára  Hlásenie poistnej udalosti, ktorý nájdu tiež na webových stránkach Union poisťovne www.unionsk.cz alebo www.union.sk. K vyplnenému formuláru je potrebné priložiť:

 

  • originál alebo úradne overenú kópiu zmluvy o obstaraní zájazdu s CK Tomi Tour a
  • doklad o uhradení zálohy ceny zájazdu.
     

Vyplnený formulár spolu s uvedenými dokladmi je potrebné poslať na adresu:

Union poisťovňa, a. s.
Odbor likvidácie poistných udalostí
Bajkalská 29/A
813 60 Bratislava

Klienti môžu tiež v pracovných dňoch kontaktovať Zákaznícke centrum Union poisťovne na tel. čísle  +4212 2081 1811 a požiadať o zaslanie formulára poštou alebo faxom.


    

Zdroj/autor: union,tasr,drom

Zdieľať článok na Facebooku

Hodnotenie článku:
0.0/5 (0 hlasov)


Novinky.sk

Gurman.sk


Streda, 8. máj. 2024. Meniny má Ingrida.
Stream naživo

TV program TV program Telkáč.sk
Nenechajte si ujsť svoje obľúbené filmy a seriály.

Foto dňa