Tomuto neuveríte: 8 najbizarnejších podmienok pre vstup do lietadla

25.03.2019 |   |    | 

Zdajú sa vám podmienky európskych nízkonákladových spoločností ohľadom príručných batožín obmedzujúce? Po prečítaní týchto bizarných pravidiel ešte budete radi, že jedinou komplikáciou je v tomto prípade iba určitý poplatok. Svetové aerolínie niekedy dokážu cestujúcich zaskočiť skutočne kurióznymi požiadavkami.



1. Pokiaľ zapáchate, môžu vás vyhodiť z lietadla

Dve americké spoločnosti Delta Air a American Airlines do svojich podmienok zaradili právo vykázať z lietadla každého pasažiera, ktorý bude nepríjemne páchnuť. Niekoľkohodinové lety v takejto spoločnosti istotne nie sú príjemné, ale zároveň pri dlhých presunoch s prestupmi nie je jednoduché, aby ste sa udržali v dobrom stave. O intenzite zápachu rozhodujú samotné letušky a od ich aktuálneho hodnotenia záleží, či teda s nimi poletíte, alebo zostanete na letisku.

 

2. Zákaz cestovania naboso

Viaceré letecké spoločnosti nepovoľujú pasažierom ani prepravovať sa naboso. To znamená, že ak by ste sa chceli uvoľniť a vyzuli ste si topánky, tak vás môžu požiadať, aby ste sa obuli. Inak môžete mať problém a vaše správanie bude vyhodnotené ako neprispôsobivé. V závislosti od prepravcov sa taktiež určujú podmienky oblečenia, ktoré by nemalo byť pohoršujúce. Ak by napríklad chceli ísť ženy na palubu iba vo vrchom diele plaviek a kraťasoch, tak si budú musieť obliecť ešte nejaké tričko alebo kabátik.

 

3. Pravidlá účesov

Voľnosti sa nedočkáte ani pri úprave vlasov. Tieto kuriózne pravidlá majú dokonca veľké letecké spoločnosti a mnoho cestovateľov o nich ani netuší. Tak napríklad Hawaiian Airlines môže odmietnuť pasažierov, ktorí majú na hlave krikľavé farebné odtiene ako fialovú alebo ružovú a neprepravujú ani cestujúcich s punkovými kohútmi alebo s dredmi. American Airlines zase upozorňujú na objem účesu, pretože ak by ste mali husté kadere, ktoré by zavadzali cestujúcim na vedľajších sedadlách, nemusia vás vpustiť do lietadla.

 

4. Zviera len ako emocionálna podpora

Cestovanie s domácimi miláčikmi môže byť veľký problém. Väčšina aerolínií ich dovolí prepravovať len v priestore pre batožinu. Niektoré spoločnosti ich púšťajú aj na palubu, pokiaľ cestujúci preukáže, že pre neho toto zviera znamená emocionálnu podporu, alebo je to napríklad asistenčný pes pre nevidiacich. Neskôr museli aerolínie toto voľné pravidlo upraviť, pretože pasažieri si so sebou brali skutočne kurióznych miláčikov, preto podľa niektorých osobitých predpisov zakazujú napríklad hady, nebezpečné pavúky alebo pitbulov.

 

5. Ako je to s ostatkami vašich blízkych?

Život nie je len o príjemných príbehoch a niekedy sa môže stať, že cestovateľ nešťastne zomrie priamo počas dovolenky. Prevoz do domoviny vtedy nie je nikdy jednoduchý, preto to väčšina ľudí rieši spopolnením. Ani v tomto prípade vám však aerolínie nemusia povoliť prepravu takejto citlivej batožiny. Svetlou výnimkou sú tentoraz Ryanair a Easyjet. Ich podmienkou však je, že urna musí byť súčasťou batožiny nejakého cestujúceho a nemôžete si ju lietadlom nechať iba poslať. A to ani v prípade, ak by ste zaplatili hodnotu batožiny či letenky.

 

6. Posmrtný komfort

Letušky a stevardi sú počas výcvikov poučení, čo by mali robiť v prípade úmrtia niektorého z pasažierov. Pokiaľ sa pohybujú nad pevninou, je to podstatne jednoduchšie. Stačí požiadať o pristátie na najbližšom letisku, kde sa vyriešia všetky záležitosti. No pokiaľ ide o lety ponad oceán, tam nemajú šancu na takéto pohodlné riešenie. Mŕtveho pasažiera musia presunúť čo najďalej od cestujúcich, aby ich nestresovali. Nemôže ležať na zemi, musí byť pripútaný na sedadle. Preto často končí v prvej triede, ktorá nie je vypredaná a mŕtvola nie je priamo na očiach ostatných ľudí. Keby nebolo voľné miesto ani tam, musí byť buď pri personále, v najhoršom prípade na svojom pôvodnom mieste. Mŕtveho musia prekryť plachtou a hneď po pristátí a odchode pasažierov ho prezrie lekár, ktorý definitívne potvrdí smrť a povolí jeho prevoz.

 

7. Obéznych cestujúcich nemusia pustiť do lietadla

Letecké spoločnosti hľadia na komfort všetkých cestujúcich. Preto ak má nejaký pasažier morbídnu obezitu, musí si pri rezervácii kúpiť dve letenky a dve sedadlá. V opačnom prípade by jeho spolusediaci nemali dostatok priestoru a on by sa na svoje miesto nezmestil. Pokiaľ tak neurobil predčasne a na palube nie je dostatok miesta, nemusia ho vpustiť do lietadla. Súvisí to tiež s bezpečnostnými opatreniami, keďže kvôli ich rozloženiu na väčšom priestore znemožňujú susednému cestujúcemu správne použitie pásu. Váhové obmedzenia neplatia len pre klientov, ale aj pre personál. Napríklad Air India požiadala pred štyrmi rokmi 600 svojich letušiek a stevardov, aby do pol roka znížili svoju hmotnosť, inak ich prepustia. Takýmto spôsobom kazia renomé firmy a zároveň podľa nich preťažujú lietadlo.

 

8. Žiaden let pre alergikov na orechy

Alergické záchvaty počas letu sú pre personál zaťažkávajúcou skúškou. Allegiant Air preto odmieta prepravovať pasažierov, ktorí majú alergiu na orechy. Pred troma rokmi sa o tom na vlastnej koži presvedčila rodina, ktorej dvojročné dieťa malo tieto zdravotné problémy. Keďže letušky spolu s pilotom vyhodnotili túto situáciu ako rizikovú, požiadali ich, aby opustili lietadlo a našli si iný spôsob prepravy.

Zdielať článok na Facebooku

Foto: Getty Images
Zdroj: David

Hodnotenie článku:
0.0/5 (0 hlasov)

Sobota, 14. december. 2019. Meniny má Branislava, Bronislava.

TOP VIDEO


TV program TV program Telkáč.sk
Nenechajte si ujsť svoje obľúbené filmy a seriály.

Foto dňa