Nočná mora potvrdená: Slováci lietajú najhoršími aerolinkami

06.01.2020 |   |    | 

Opäť žiadne prekvapenie. Najhoršími aerolinkami sa podľa hodnotenia britských cestujúcich už po siedmy raz stali Ryanair, s ktorými cestuje väčšina Slovákov. Nepoteší nás ani výsledok WizzAiru.



 

Internetová stránka Which?, ktorá sa zaoberá testovaním a hodnotením rôznych produktov či služieb, venuje každý rok pozornosť aj výberu tých najhorších a najlepších leteckých spoločností pôsobiacich na britskom trhu. Pri stanovovaní poradia vychádza z hodnotenia procesu nastupovania pasažierov do lietadla, pohodlnosti sedadiel, zábavy na palube aj ponuky občerstvenia. Bonusové body sa pridávajú aj za presnosť letov.

Takmer 6500 dovolenkárov tento rok určilo, že pri krátkych letoch ponúka najhoršie služby opäť spoločnosť Ryanair. Tá získala v hodnotení len 44 percent a vo všetkých kategóriách jej pasažieri pridelili iba jednu hviezdičku z piatich. Výnimkou je len pomer ceny a kvality, ktorú ohodnotili dvomi hviezdičkami. Nás však okrem toho môže mrzieť aj zlé hodnotenie Wizz Air (56 percent).

Podobne je na tom aj letecká spoločnosť British Airways s 55 percentami, ktorá bola pritom v roku 2015 považovaná za najlepšiu! Tentoraz jej vyčítajú najmä pomer ceny a kvality, pohodlnosť sedadiel a občerstvenie. Aerolinky však na kolená dostali aj problémy so systémom a štrajky pilotov, ktoré sa tento rok dotkli stoviek cestujúcich.

Na opačnej strane rebríčka spokojnosti s krátkymi letmi nájdeme pomerne neznáme aerolinky. Víťazom sa s 82 percentami stala spoločnosť Aurigny Air Service, ktorá lieta na ostrov Guernsey, za ňou nasleduje Jet2 (79 percent) a na treťom mieste sa umiestnili SAS Scandinavian Airlines (74 percent).

Pri diaľkových letoch boli pasažieri najmenej spokojní s aerolinkami American Airlines (48 percent). V každej z kategórií získali len dve, resp. tri hviezdičky, to lepšie z hodnotení sa však týkalo iba zábavy na palube a nastupovania. Jeden z klientov svoje skúsenosti ohodnotil slovami: „lietadlo bolo špinavé, personál nepríjemný a jedlo odporné.“ Oveľa lepšou voľbou sú letecké spoločnosti z opačného konca rebríčka – Singapore Airlines (88 percent), Qatar Airways (79 percent) a Emirates (76 percent). A ak cestujete do USA, skúste si vyhľadať let s Virgin Atlantic.

Zástupcovia American Airlines sa vyjadrili, že spokojnosť zákazníkov berú veľmi vážne a výsledok prieskumu Which? ich sklamal. „Našich 130.000 zamestnancov ročne obslúži 200 miliónov klientov. Denne prevádzkujeme 6.800 letov do 365 destinácií v 61 krajinách. Od roku 2013 sme do našich produktov a ľudí investovali vyše 28 miliárd dolárov. Uvedomujeme si však, že je vždy priestor pre zlepšenie a naďalej sa budeme snažiť ponúkať výborné služby,“ povedal hovorca spoločnosti pre Sun Online.

British Airways výsledky hodnotenia spochybnili, pretože jednotlivé aerolinky poskytujú úplne rozdielny počet letov. Víťaz Aurigny Air Services ročne prepraví len pol milióna cestujúcich a hodnotilo ho len 34 pasažierov. To sa so 45 miliónmi pasažierov a 831 hodnoteniami len ťažko porovnáva. „Naše vlastné údaje ukazujú, že spokojnosť zákazníkov sa zlepšila a naďalej rastie, keďže sme investovali 6,5 miliardy libier do novej letky, nového jedla, nových salónikov a novej technológie,“ uzavrel hovorca.

 

Autor: © Zoznam/ako

Zdielať článok na Facebooku

Hodnotenie článku:
0.0/5 (0 hlasov)

Sobota, 11. júl. 2020. Meniny má Milota.

TV program TV program Telkáč.sk
Nenechajte si ujsť svoje obľúbené filmy a seriály.

Foto dňa