NA CESTÁCH Korfu - to najlepšie miesto na dovolenku

2009-07-02 17:00:00 |   |    |

GRÉCKO - Najkrajšiu a najlepšiu dovolenku môjho doterajšieho života som prežila s mojim priateľom na Korfu.

Bývali sme asi 1,8 km od letoviska Benitses a 18 km od hlavného mesta Kerkyra. Náš hotel mal ideálnu polohu na spoznávanie krásy ostrova či už sme sa vydali na sever alebo na juh. Prileteli sme skoro ráno a po ubytovaní v hoteli a krátkom spánku nás zobudilo vychádzajúce slniečko.

Tento krásny pohľad sme si nemohli nechať ujsť takmer každé ráno. Východ slnka síce na Korfu trvá pár minút, ale stojí za to ho sledovať každé ráno. Ešte v ten deň sme si požičali z miestnej požičovne skúter a išli sme spoznávať krásy tohto ostrova. Predavač nám odporučil zopár krásnych miest, ktoré by sme určite mali vidieť.

Naša prvá trasa viedla na juh a to do mesta Kavos, ktoré je považované za najrušnejšie mesto alebo tiež nazývané mesto hriechu. Bola to aj pravda. V žiadnom letovisku som nevidela fast food ako KFC a McDonald a tiež množstvo herní, diskoték, kaviarní, barov a obchodov s čímkoľvek, iba v Kavose. Ráno sme v Kavose mali možnosť vidieť spoločensky unavených ľudí ležiacich na pláží, použité kondómy ležiace na zemi, plechovky, množstvo črepov a všeličo iné....

Naše putovanie však pokračovalo k jazeru Korission, ktoré leží medzi letoviskami Alikanes a Agios Georgios Juh. Taktiež sme chceli vidieť ostrov aj zo západnej strany a poviem vám, že vlny boli divoké a piesok krásne hnedo-žltý. Takmer iný svet, kde nebolo možné si požičať žiadne lehátka ani v blízkosti nebola žiadna taverna, ako to býva na iných plážach. Nemohli sme vynechať mesto Paleokastrica, ktoré je výnimočné svojim skalnatým morským dnom a druhovo rozmanitým životom pod vodou. V deň ktorý sme navštívili Paleokastricu fúkal silný vietor. Až tak silný, že nám čiapka neudržala na hlave a vietor si s nami robil čo chcel a to aj počas jazdy na skútri.

Ostrov Korfu je tiež známy tým, že rakúska cisárovná Alžbeta, známa pod menom Sissi sa tu zotavovala počas svojej choroby. Podľa filmu sa tu aj vyliečila. Keby som bola ja chorá tak sa na takomto krásno mieste tiež určite vyliečim. Okrem budovy má Achillion tiež peknú kvetinovú záhradu a sochy deviatich múz, Shakespeare, lord Byron a prirodzene zomierajúceho a triumfujúceho Achillesa.

Naša ďalšia trasa smerovala na sever a prvou zástavkou bolo hlavné mesto Kerkyra. V meste je prístav, množstvo trúbiacich aut, skútrov a hrozne úzke uličky. Nemohli sme vynechať Starú pevnosť ktorá sa nachádza na malom ostrove, umelo oddelenom od pevniny morským vodným kanálom – Contrafossa. Kanál bol vyhĺbený Benátčanmi a mal za úlohu pevnosť chrániť. Z pevnosti je krásny pohľad na celé hlavné mesto a tiež na Albánsko.

Naša cesta pokračovala na sever smerom k mestu Ipsos, kde nás kvôli tomu, že nemáme prilby zastavila nečakaná návšteva – Polícia. Moja dobrá rada znie ,, dodržiavajte rýchlosť, používajte prilby a v aute buďte pripásaný lebo vás to víde pekne draho“. Zo sklesnutou náladou a o 175 euro ľahší sme pokračovali do mesta Ipsos kde sme sa najedli a kvôli nie dobre vydarenému výletu vrátili späť do hotela.

Táto nie príliš príjemná skúsenosť nám však na dlho náladu nepokazila a hneď ďalší deň sme si požičali auto a pokračovali v našej trase na sever a to do mesta do Sidari. Bolo to ďalšie krásne mesto ostrova, ktoré by bolo škoda nenavštíviť. Mesto Sidari je preslávené kanálom D´Amour. tzv. kanálom lásky alebo zamilovaných. a krásnymi žltými ílovitými útesmi vytvorenými prírodou. Keďže nás zaujímalo aj okolie ostrova išli sme na výlet loďou na ostrov Antipaxos, ktorý je asi 4 km dlhý a 2 km široký a takmer úplne porastený vinnou révou. Po ceste na ostrov sme navštívili modrú lagúnu s tirkisovo-modrou farbou mora a bielym pieskom. Ďalšou zástavkou bol ostrov Paxos s prekrásnymi kamienkovými plážami a množstvom taverien.

Ďalší výlet loďou sme absolvovali na pevninu Grécko kde nám kapitán ugriloval mäsko a mali sme možnosť kúpať sa a vidieť ostrov aj z iného pohľadu. Po ceste späť na ostrov nás kapitán zaviedol do prírodne vytvorenej jaskyne. Nakoľko sme mali v hoteli all inclusive sme sa stravovali prevažne v hoteli. Kuchár nám pripravoval morské jedlá ako sépie a rôzne iné ryby na rôzne spôsoby. Mali sme vždy veľký výber z mäsitých, ale aj bezmäsitých jedál. Náš najobľúbenejší nápoj sa stal miestny národný nápoj kum quat, ktorý sme si tak obľúbili, že sme si jednu fľašu priniesli aj domov.

Posledný večer pred odletom sme sa boli pozrieť na prílety lietadiel. Lietadlá lietali v takej tesnej blízkosti nad našimi hlavami až nám to naháňalo strach.

Na ostrov Korfu sa v budúcnosti ešte určite vrátime, aby sme si mohli pozrieť to čo sme počas tých 11 dní nestihli vidieť. Na Korfu je stále na čo pozerať. Každému ho odporúčam.

Zdroj/autor: drom, I.Gerthoferová

Zdieľať článok na Facebooku

Hodnotenie článku:
3.0/5 (2 hlasov)

Novinky.sk

Gurman.sk

Utorok, 14. máj. 2024. Meniny má Bonifác.
Stream naživo

TV program TV program Telkáč.sk
Nenechajte si ujsť svoje obľúbené filmy a seriály.