Parížu sa smeje celý svet: Proti močeniu na verejnosti bojuje bizarnou kampaňou

24.09.2018 |   |    | 

Ženská hlava v záchodovej doske, kefa namiesto mikrofónu, haldy žltého toaletného papiera a otravná pieseň – parížska radnica vytiahla do boja proti močeniu na verejnosti skutočne silné zbrane. Či však zaberú, to je otázne, zatiaľ sa zdá, že novú reklamnú kampaň považuje množstvo ľudí za zosmiešnenie Paríža.



 

Najnavštevovanejšie mesto sveta má problém s močením na verejnosti už dávnejšie. Jedným z riešením radnice bolo osadenie takzvaných Uritrottoirov, teda nádob, do ktorých sa (iba) muži môžu kedykoľvek vymočiť. Zdá sa však, že želaná zmena nenastala a obrovské množstvo turistov naďalej v prípade nevyhnutnej potreby znečisťuje mesto.

Parížska radnica proti nim tento mesiac vytiahla ďalšiu zbraň - proti močeniu na verejnosti chce zabojovať „vtipným“ videom. Zrejme si kompetentní neuvedomujú, že francúzsky klip sa k väčšine návštevníkov mesta ani nemusí dostať a aj keby áno – keď príroda volá a iná možnosť nie je, poslúžiť musí aj ulica. „Je nemožné nájsť v noci miesto, kde si človek môže uľaviť. Všetko je zatvorené a záchody, čo tu boli, sú preč,“ podotýka jeden z obyvateľov.

Aj napriek tomu však Paríž neinvestoval do verejných toaliet, ale skúša to radšej virálne. V novom videu s názvom „Pas Pipi Dan Paris“ vidno ľudí, ktorí na poslednú chvíľu dobiehajú na záchod – aj za cenu toho, že by si mohli ublížiť. Spomalené zábery sprevádza kvapkanie vody a spev obľúbenej zabávačky Swann Périsséovej, ktorá v refréne vyzýva: „Nemočte v Paríži!“.

Périsséová a ostatní účinkujúci robia možné aj nemožné, aby motivovali mužov neuľavovať si v meste romantiky na verejnosti. Komička odetá v róbe zo žltého toaletného papiera a so žltým rúžom na perách dokonca neváha prepchať hlavu cez záchodovú dosku, ostatní zas majú namiesto mikrofónov záchodové kefy a pijú žltý nápoj evokujúci ľudské výlučky. „Kto sú tí muži, čo si stojac pred suchou stenou rozopínajú zips? Vedia, že dnes večer sa to nezmyje,“ spievajú spoločne.

Zatiaľ sa však ich slová nestretli s veľkým pochopením a pod videom, ktoré stálo radnicu údajne 6500 eur, sa množia negatívne komentáre. „Máme problém s dopravou, bezpečnosťou a znečistením. A parížska radnica míňa naše peniaze takto,“ napísal jeden z obyvateľov mesta na Twitter. „Ja váham, či dať svoju hudbu na YouTube a pritom sú tu takí, ktorí skutočne nemajú žiadnu sebaúctu. Hanbím sa za vás a za Francúzsko,“ hnevá sa ďalší. „Myslel som si, že už na dne sme, ale vždy sa môžeme ponoriť ešte hlbšie,“ doplnil tretí.

Mnoho komentárov po videom si z neho zas robí žarty. „Čoskoro môžeme očakávať rovnaký klip v hnedej,“ píše GBienvu a iní zas pri sledovaní videa údajne váhajú, či sú triezvi, alebo na drogách. Ďalším zas po jeho zhliadnutí treba ísť na toaletu. „Dokonalý príklad kontraproduktívnej reklamy. Tento klip parížskej radnice proti močeniu je tak smiešny, že sa vám chce z toho cikať.

Objavujú sa však aj hlasy na obranu novej kampane. Périsséová napríklad poďakovala mestu za to, že jej pomohlo „uvedomiť si jej veľký sen - video o močení“ a veľa ľudí v komentároch pod videom podporilo aj názor, že „kampaň je štýlová a veľmi dôležitá“. A čo si o nej myslíte vy?

 

Páči sa vám nová kampaň?
68 % nie
áno 32 %

Hlasovalo: 75


Zdielať článok na Facebooku
Foto a
Video: YouTube
Zdroj: ako

Hodnotenie článku:
0.0/5 (0 hlasov)

Piatok, 19. október. 2018. Meniny má Kristián.

Najnovšie príspevky

Foto dňa