Rok 2021 z pohľadu cestovania: Deväť trendov, na ktoré sa treba pripraviť

30.11.2020 |   |    | 

Už mnoho debát sa viedlo na tému o zmenách turizmu v čase po koronavíruse. No koniec roka je už pred nami, preto je načase zamyslieť sa nad tým, ako bude vyzerať cestovanie počas nasledujúcich mesiacov. Rok 2021 by sa mal podľa odborníkov niesť v znamení týchto zaujímavých trendov.



 

Ekologické cestovanie

Ak nás niečo táto pandémia naučila, tak to bolo, ako sa rozumnejšie správať ku prírode. Počas prvej vlny dokázali urobiť tvrdé opatrenia hotové zázraky. Zrazu boli rieky a pobrežia morí čistejšie ako kedykoľvek predtým, zlepšili sa hodnoty znečistenia ovzdušia a leto nebolo tak nepríjemne horúce ako v minulosti. Za všetko môžeme vďačiť dočasnému odstaveniu výroby vo viacerých fabrikách. Na to sa pochopiteľne nedá v budúcnosti spoliehať, ale aspoň zmenou našich zvykov môžeme dostať niektoré veci pod kontrolu. Tak napríklad presuny na dovolenke organizujte rozumnejšie a využívajte miestnu dopravu namiesto prenajatého automobilu. Tam, kde sa nemusíte presúvať lietadlom, využívajte vlaky. Zo Slovenska spomenieme napríklad dobré spojenia do Nemecka či Poľska. Vyberajte si ekologické hotely a svojou environmentálnu stopu minimalizujte aj menšou produkciou odpadu. Urobte niečo pre prírodu a podporte tak nový trend.

 

Cestovanie do neznámych lokalít

V jednotlivých destináciách si ešte viac začneme vážiť miesta, ktoré nie sú preplnené turistami. Namiesto vychytených pamiatok si nájdete tie lokality, kde budete iba vy a domáci a budete sa tam cítiť lepšie prepojení s miestnou kultúrou. Ochotne budete radšej spoznávať menšie pamiatky, zabudnuté prírodné lokality, len aby ste si užili viac pokoja a bez davov si vychutnali tieto atraktívne, ale neopozerané miesta. Získate tam viac súkromia a hlavne sa prestanete naháňať spolu s množstvom ďalších ľudí, ktorí sa na cestovanie pozerajú priveľmi konzumne.

 

Po stopách predkov

Zaujímavý trend sa rozvinul už počas tohto roka. Keďže sme nemali veľké možnosti na cestovanie, hľadali sme iné alternatívy, ktoré by nám vyplnili voľný čas. Mnoho ľudí začalo bádať po svojich predkoch, čím postupne inšpirovali čoraz viac cestovateľov vo svojom okolí. Počas nasledujúcich mesiacov sa teda očakáva, že sa ešte viac rozšíri záujem o hľadanie miest, ktoré majú jednotliví turisti vo svojich koreňoch a i vďaka tomu budú spoznávať doteraz neobjavené črty svojej osobnosti. Tie im pomôže odhaliť práve takéto prepojenie s lokalitami, ktoré nepriamo ovplyvnili ich životy.

 

Zážitky na mieru

Cestovné kancelárie predpokladajú, že sa budeme chcieť viac sústrediť na relax počas dovolenky a budeme sa vyhýbať veľkým skupinám dovolenkárov. Preto sa už teraz pripravujú na záujem o individuálny turizmus. Či to budú priamo celé dovolenky ušité na mieru, alebo už na mieste v danej destinácii budú vyhľadávať originálne zážitky poskladané presne podľa svojich požiadaviek, viac pôjdu po jedinečnosti ako po masovosti. To im umožní poriadne si oddýchnuť, pretože sa nemusia zapodievať inými členmi skupiny.

 

Digitálne nomádstvo

Počas oboch vĺn koronavírusu objavili mnohí zamestnanci čaro home officu. Vďaka tomu prišli na to, že zároveň nie sú viazaní na jedno miesto a môžu si užívať väčšiu slobodu. Tento trend sa prenesie aj do budúceho roka, keď sa nám takto otvoria nové možnosti na cestovanie. Jeden mesiac budeme pracovať vo svojej kancelárii a potom sa už vyberieme na slnkom zaliatu pláž, kde budeme plniť potrebné úlohy na lehátku s výhľadom na západ slnka a s počítačom na kolenách.

 

Zautomatizovanie cestovania

Pri pohľade na japonské hotely, kde vás namiesto recepčných čakali figuríny, ktoré s vami kompletne vybavili celý check-in, sme dostali pocit, že sme sa ocitli niekde uprostred seriálu s futuristickou víziou. No pripravte sa na to, že s podobnými zážitkami sa budeme stretávať čoraz častejšie. Kvôli koronavírusu sa viaceré spoločnosti snažili minimalizovať kontakt s klientmi. Preto prišli s nápadom na využívanie takýchto automatov. Tie síce nie sú až natoľko osobné, ale aspoň vás ochránia pred šírením chorôb a taktiež zefektívnia zdĺhavé procesy vybavovania niektorých stereotypných úkonov.

 

Krátkodobý luxus

Čoraz viac ľudí si chce dopriať nejaký výnimočný zážitok, ktorým by sa pochválili pred svojimi známymi. Preto neváhajú skracovať dĺžku svojich výletov, ale počas nich si radšej užijú luxusné hotely a služby, ktoré by si za iných okolností nemohli dovoliť. Od budúceho roka by sa preto mali v ponuke cestovných kancelárií objaviť aj víkendové pobyty, ktoré vás ale zoberú do exotických miest s výnimočnou prírodou a ešte lepšími službami.

 

Využívanie virtuálnej reality

Nové aplikácie umožnia lepší predaj služieb pomocou virtuálnej reality. Stačí namieriť pomocou fotoaparátu na smartfóne na ulicu pred vami a už vám na obrazovku naskočia informácie o obchodoch a podnikoch pred vami. Vďaka tomu sa vám uľahčí vyhľadávanie služieb, ktoré práve potrebujete a taktiež môžete už vopred predpokladať ich kvalitu. Tým sa zmení aj prístup týchto podnikov k marketingu, pretože sa budú musieť sústrediť aj na takýto druh reklamy.

 

Netradičné ubytovanie

Už počas uplynulých rokov sme mohli badať, ako rastie popularita bývania v súkromí, ktoré prinášalo množstvo originálnych prvkov. Cestovateľov už nudili všedné hotelové izby, preto hľadali niečo výnimočné. Výsledkom je, že sa ubytovacie zariadenia snažili nájsť rôzne zaujímavé prvky, ktoré by pritiahli pozornosť cestovateľov. Vďaka tomu máme na trhu množstvo jedinečných ubytovaní, ktoré sa stanú hlavným ťahákom budúcej sezóny.

 

Autor: © Zoznam/David

Zdielať článok na Facebooku

Hodnotenie článku:
0.0/5 (0 hlasov)

Pondelok, 26. júl. 2021. Meniny má Anna, Hana.

TV program TV program Telkáč.sk
Nenechajte si ujsť svoje obľúbené filmy a seriály.

Foto dňa