Hitom internetu je malý hrošík: Zdobí oblečenie a do zoo láka davy
Mláďa hrošíka libérijského pobláznilo Thajsko. Samička tohto trpasličieho druhu má iba dva mesiace, aj za taký krátky čas sa ale zvládla presláviť na internete, zdvojnásobiť návštevnosť svojej domovskej zoo na okraji Bangkoku a stať sa inšpiráciou pre oblečenie či make-up. Riaditeľ zoologickej záhrady Khao Kheow Open Zoo ale návštevníkov vyzval, aby sa k hrošíkovi správali ohľaduplne.
Na sociálnych sieťach sa totiž objavili videá, ako po hrošíkovi pomenovanom Moo Deng návštevníci hádžu mušle alebo naňho striekajú vodu, aby ho prebudili. "Takéto správanie je nielen kruté, ale aj nebezpečné," uviedol podľa serveru BBC šéf zoologickej záhrady vo vyhlásení. "Musíme tieto zvieratá chrániť a zaistiť im bezpečné a pohodlné prostredie," odkázal návštevníkom riaditeľ, podľa ktorého zoo nainštalovala okolo výbehu hrošíkov kamery. Pohrozil tiež právnymi krokmi voči tým, ktorí budú hrošíka týrať.
Hrošíky libérijské pochádzajú zo západnej Afriky. Medzinárodný zväz ochrany prírody (IUCN) ich radí medzi ohrozené druhy. Odborníci sa podľa BBC domnievajú, že ich vo voľnej prírode zostáva menej ako 3000. Miniatúrni príbuzní majestátnejšieho a desivejšieho hrocha obojživelného svojim roztomilým výzorom lákajú návštevníkov zoologických záhrad po celom svete. V januári sa narodil v pražskej zoo malý Mikolas, v auguste v Berlíne zas Toni.
Žiaden ale nezažil takú popularitu ako Moo Deng, Na sociálnych sieťach sa po narodení hrošíka rýchlo rozšírili jeho fotografie, ktoré si našli nadšených priaznivcov. "Som Moo Deng posadnutý - na túto kráľovnú myslím celý deň," uviedol jeden užívateľ na sociálnej sieti X. "Vôbec neviem, čo iné sa vo svete okrem Moo Deng deje," napísal iný.
Popularitu malej samičky využíva aj Khao Kheow Open Zoo, ktorá leží asi 100 kilometrov juhovýchodne od Bangkoku. Odkedy sa Moo Deng narodila, venovala jej zoologická záhrada 128 zo 150 príspevkov na sociálnych sieťach. Na stránkach zoo alebo priamo na mieste si tiež ľudia môžu kúpiť rôzne oblečenie s hroším motívom.
Na hrošíkovi sa snažia zarobiť aj ďalšie značky - thajská vetva predajcu kozmetiky Sephora napríklad na svojich účtoch na sociálnych sieťach zverejnila reklamu s radom tváreniek inšpirovaných Moo Deng.
Zdieľať článok na Facebooku
Novinky.sk
Varenie a recepty
TV program Telkáč.sk
Nenechajte si ujsť svoje obľúbené filmy a seriály.