AKO si kúpiť letenku na Dromedar.sk

2010-05-29 14:00:00 |   |    | 

Jednou z možností, ako si jednoducho a spoľahlivo rezervovať a kúpiť letenku je aj náš magazín o cestovaní - Dromedar.sk



Na jeho stránke nájdete formulár, ktorý vyplníte a obratom sa dozviete výsledok od nášho partnera. Predtým si však prečítajte malý slovníček dôležitých pojmov a výrazov.

 

 

Pred kúpou letenky

  • Čo je etix
    Etix alebo e-ticket je elektronická letenka, ktorú nemôžete nikdy stratiť. Môžete si ju kedykoľvek a kdekoľvek z internetu - vytlačiť.
  • Čo je garancia ceny
    Garancia ceny je dátum, ktorý stanovuje letecká spoločnosť podľa typu tarifu, za ktorý je letenka rezervovaná. Tento dátum agent nášho call centra nevie manuálne ovplyvniť. Do tohoto dátumu je potrebné letenku zaplatiť a vystaviť v opačnom prípade cena prepadne a rezervácia bude systémom automaticky zrušená.
  • U ktorých leteckých spoločností je možné rezervovať si letenku. Na Dromedar-ovi je možné rezervovať letenky všetkých leteckých spoločností, ktoré sú členom IATA (International Air Transport Association), ale aj spoločností, ktoré členom IATA nie sú – napríklad Air Berlin. Na našej stránke nájdete ponuky a lety z viac ako 800 najväčších leteckých spoločností.
  • Aktuálne informácie o voľných miestach v lietadlách
    Náš systém je napojený na celosvetový centrálny rezervačný systém Galileo prostrednictvom portálu pelikan.sk, čo znamená, že u nás nájdete vždy aktuálne informácie o tom aké sú ceny leteniek a za ktoré z nich sú ešte miesta voľné, prípadne ktoré sú obsadené.
  • Čo je mládežník/študent
    Študent denného štúdia alebo mládežník do 25 rokov vrátane. Niekedy však letecké spoločnosti považujú za mládežníka len osobu do 24 rokov vrátane a študenta len do 27 rokov vrátane. Všetky mládežnícke tarify vám budú spätne potvrdené telefonicky agentom call centra alebo e-mailom.
  • Ako nájsť najvýhodnejšou cenu
    Skúste si porovnať ceny pre odlety z Viedne s cenami odletov z Bratislavy.
  • Ako nájsť najvýhodnejšiu cenu pre mládežníka
    Je potrebné, aby ste mládežníka vo formulári vyhľadávali samostatne bez iného typu cestujúceho. Môžete však vyhľadávať viacero mládežníkov naraz.
  • Môžem prísť zaplatiť letenku v hotovosti a vyzdvihnúť si ju osobne
    Rezervovanie funguje cez call centrum, do ktorého žiaľ, nie je možné prísť osobne. Samotní agenti call centra nemajú k dispozícii pokladne na preberanie hotovosti, takže letenky naozaj nie je možné prísť vyplatiť osobne v hotovosti. Svoje, už zaplatené letenky si však môžete prísť osobne vyzdvihnúť do sídla spoločnosti, po dohode s agentom call centra.
  • Môžem platiť za letenku kreditnou kartou
    Na túto platbu sú akceptované iba embosované kreditné karty. Nie všetky letecké spoločnosti a všetky tarify môžu byť platené kreditnou kartou. Platba kreditnou kartou prebieha v dvoch tranzakciách. Cenu letenky, letiskové poplatky a poplatok za vystavenie PTA z kreditnej karty sťahuje priamo letecká spoločnosť. Poplatok za vystavenie letenky a doručenie letenky kuriérskou službou, budú klientovi z kreditnej karty odúčtované samostatnou tranzakciou cez banku.
  • Akým spôsobom môžem zaplatiť za letenky
    Za letenky môžete platiť viacerými spôsobmi:
    a) kreditnou kartou
    b) hotovostným vkladom alebo prevodom na jeden z účtov: Slovenská sporiteľňa, VÚB, Tatrabanka.
  • Akú batožinu si môžem vziať so sebou
    Letecká spoločnosť prepraví zdarma (na osobu) do USA, Kanady a Mexika max. 2x23 kg batožiny a 20 kg na osobu do všetkých ostatných destinácií. So sebou si môžete zobrať aj príručnú batožinu max. do 8 kg na osobu. Tieto podmienky sa nevzťahujú na nízkonákladové letecké spoločnosti. Deti do 2 rokov, ktoré cestujú bez nároku na sedadlo, majú nárok len na príručnú batožinu. Na váhový limit batožiny pre infanta do USA, Kanady a Mexika sa informujte u svojho agenta. Pre cestujúcich v business class a first class je povolený vyšší batožinový limit.
  • Môžem si rezervovať jedlo
    Nie je možné priamo si rezervovať jedlo, len si ho vyžiadať, pretože nie všetky letecké spoločnosti poskytujú všetky druhy jedál. Vami zvolené jedlo bude vyžiadané a to, či ho letecká spoločnosť potvrdí, si môžete pravidelne kontrolovať na www.viewtrip.com kde do kolónky Reservation zadáte kód vašej rezervácie a do kolónky Last Name zadáte vaše priezvisko, resp. priezvisko cestujúceho.
  • Čo je otvorená letenka
    Pri otvorenej spiatočnej letenke nie je potrebné zadať termín návratu, môžete ho nechať otvorený. Spiatočná otvorená letenka znamená, že v rámci platnosti letenky sa môžete na túto letenku kedykoľvek vrátiť. Nezaručuje vám však, že na vami zvolenom lete bude voľné miesto, a teda že budete automaticky prepravený. V prípade otvorených leteniek odporúčame rezervovať si čo najskôr spiatočný let.
  • Môžem si rezervovať otvorenú letenku
    Náš systém zatiaľ neumožňuje rezervácie otvorených leteniek. V prípade, že máte záujem o otvorenú spiatočnú letenku, kontaktujte naše call centrum.
  • Je otvorená letenka lacnejšia
    Nie. Spravidla platí, že otvorená letenka je vždy oveľa drahšia ako letenka s uzatvoreným spiatočným dátumom, za ktorého prípadnú zmenu treba zaplatiť. Preto sa zväčša oplatí kúpiť si spiatočnú uzatvorenú (pevne stanovený dátum a hodina odletu) letenku, ktorá aj vrátane prípadného poplatku za zmenu vychádza lacnejšie. Výnimku tvoria špeciálne ceny pre mládežníkov a študentov, kde sú ceny otvorených mládežníckych leteniek veľmi výhodné.
  • Je možné zmeniť meno na rezervovanej alebo kúpenej letenke
    Nie, nie je to možné. Sú zatiaľ len dve letecké spoločnosti, ktoré takéto zmeny za poplatok povoľujú a to Aer Lingus a Scandinavian Airlines. Zmeny v mene na už rezervovaných a vystavených letenkách ešte za poplatok povoľujú nízkonákladové letecké spoločnosti. Mená je možné meniť v skupinových rezerváciách, pokiaľ letenky nie sú ešte vystavené.
  • Čo iné môžem zmeniť na letenke
    Každá letenka podlieha podmienkam leteckej spoločnosti. Podmienky závisia od konkrétnej letenky. Spravidla cenovo najvýhodnejšie letenky sa po zakúpení nedajú zmeniť ani stornovať. Avšak vo všeobecnosti platí, že na letenke sa dá zmeniť dátum a čas odletu. Pre bližšie informácie ohľadom podmienok zmien a storna letenky, prosím kontaktujte naše call-centrum.
  • Čo sa stane, keď zaškrtnem len priame lety
    Systém bude overovať dostupnosť len priamych letov. Všetky ostatné ceny vám ponúkne ako nedostupné. V prípade, že na vami zvolené termíny existujú voľné prestupné lety, systém ich aj tak zobrazí ako nedostupné.
  • Časové preferencie
    Časové preferencie pri vyhľadávaní sú nastavené takto: nezáleží: 00:00-23:59; ráno: 00:00-10:00; predpoludním: 10:00-12:00; popoludní: 12:00-17:00; večer:17:00-23:59;

Na letisku

  • Z ktorého terminálu odlietam a NA ktorý prilietam
    Túto informáciu zistíte priamo na www.viewtrip.com, kde do kolónky Reservation zadáte kód vašej rezervácie a do kolónky Last Name zadáte vaše priezvisko, resp. priezvisko cestujúceho.
  • Koľko trvá let
    Túto informáciu zistíte priamo na www.viewtrip.com, kde do kolónky Reservation zadáte kód vašej rezervácie a do kolónky Last Name zadáte vaše priezvisko, resp. priezvisko cestujúceho. Informácia sa vám zobrazí po odkliknutí na linku: Flight Service Information
  • Posun času v cieľovej destinácii
    Túto informáciu vám poskytne agent call centra.
  • Akým typom lietadla poletím
    Túto informáciu zistíte priamo na www.viewtrip.com , kde do kolónky Reservation zadáte kód vašej rezervácie a do kolónky Last Name zadáte vaše priezvisko, resp. priezvisko cestujúceho. Informácia sa vám zobrazí po odkliknutí na linku: Flight Service Information
  • Dostanem počas letu jedlo
    Túto informáciu zistíte priamo na www.viewtrip.com, kde do kolónky Reservation zadáte kód vašej rezervácie a do kolónky Last Name zadáte vaše priezvisko, resp. priezvisko cestujúceho. Informácia sa vám zobrazí po odkliknutí na linku: Flight Service Information
  • Môže ma letecká spoločnosť odmietnuť prepraviť s platnou letenkou
    Áno. V prípade, že je let preknihovaný, t. j. predaných je viac leteniek, ako je v lietadle voľných miest, a letecká spoločnosť vás nemôže prepraviť, je povinná poskytnúť vám náhradnú prepravu.
  • Môj let bol zrušený – čo mám robiť
    V prípade, že váš let bol zrušený skôr ako v deň odletu, túto skutočnosť vám oznámi agent call centra a bude vám ponúknutý iný let, podľa pokynov leteckej spoločnosti. V prípade, že let bol zrušený tesne pred odletom, teda menej ako 24 hodín pred odletom, letecká spoločnosť je povinná zabezpečiť vám náhradnú dopravu, resp. ubytovanie a prípadne stravu.

V lietadle

  • Môžem si zo sebou vziať domáce zviera (psa)
    Závisí to od konkrétnej leteckej spoločnosti. Niektoré letecké spoločnosti vôbec nepovoľujú prepravu zvierat. Je potrebné, aby ste sa na možnosť prepravy domáceho zvieraťa informovali vopred e-mailom alebo telefonicky u agenta v call centre. V prípade, že bude preprava povolená, klient je povinný zistiť, aké formality musia byť splnené, aby bol pes vpustený do cieľovej krajiny. Tieto informácie by vám mal poskytnúť váš zverolekár. Prepravu psa treba vyžiadať u leteckej spoločnosti v dostatočnom časovom predstihu, pričom je potrebné oznámiť rozmery (výška x šírka x dĺžka) a rasu psa. Niektoré druhy nepovoľuje prepravovať žiadna letecká spoločnosť, ide najmä o bojovné agresívne rasy.
  • Môžem si so sebou vziať športovú výbavu
    Áno. Za súčasť batožiny, ktorá sa prepraví zdarma, hoci nezodpovedá predpísaným rozmerom, ale je v rámci kilogramového limitu, sa spravidla považuje toto vybavenie:
    a) 1 spací vak alebo karimatka
    b) 1 ruksak
    c) 1 pár lyží s jedným párom lyžiarok a jedným párom lyžiarskych palíc
    d) 1 golfová taška s golfovými palicami a s jedným párom golfových topánok
    e) 1 vhodne zabalený (nemotorový) bicykel
    f)  1 pár štandardných vodných lyží alebo 1 pár slalomových vodných lyží
    g)  vhodne zabalené rybárske vybavenie
    h) športové zbrane – POZOR! Nie všetky letecké spoločnosti povoľujú prepravu športových zbraní
    i)  hudobný nástroj, ktorého dĺžka nepresahuje 100 cm.
  • Zmeškal som let, čo mám robiť
    Ešte pred odletom by ste sa mali informovať o podmienkach príslušnej tarify, za ktorú ste si letenku kúpili. V týchto podmienkach je spravidla presne určené, čo možno s letenkou robiť, ak zmeškáte let tzv. NO SHOW. Všeobecne platí, že letecká spoločnosť má právo zrušiť vám celú letenku v prípade, že sa nedostavíte na odlet.
    To znamená, že ak máte spiatočnú letenku a nedostavíte sa z nejakého dôvodu na prvý odlet, spiatočná cesta vám bude automaticky zrušená, bez akéhokoľvek nároku na preplatenie škody, ktorá vám týmto vznikne. Ak už aj let zmeškáte, je potrebné, aby ste ihneď kontaktovali leteckú spoločnosť, ktorá prípadne môže rozhodnúť o tom, že vás predsa len prepraví na pôvodnú letenku. Čím lacnejšiu však letenku máte, tým sú pravidlá prísnejšie a tak sa môže stať, že o spiatočný let prídete a budete si musieť kúpiť úplne novú letenku, ktorá môže nakoniec stáť viac ako celá pôvodná letenka. Preto odporúčame odchádzať na letisko s dostatočnou časovou rezervou.
  • Stratila (poškodila) sa mi batožina 
    Potrebné je, aby ste stratu, resp. poškodenie batožiny ihneď po prílete nahlásili. Buď v hale, kde sa vyzdvihujú batožiny, niekedy aj mimo tejto haly. Strata sa nahlasuje priamo u leteckej spoločnosti alebo v stánku Straty a nálezy (Lost and Found). Nezabudnite si v tomto prípade vyžiadať písomné potvrdenie a starostlivo ho uschovajte.  V prípade, že batožina mešká, máte nárok na zakúpenie najnevyhnutnejších potrieb, ktoré vám letecká spoločnosť preplatí, no budete potrebovať doklady o nákupe a samozrejme, doklad o strate batožiny. Každá letecká spoločnosť má však pre tieto prípady svoje vlastné podmienky. Je nutné, aby ste sa vy sami svojich práv na náhradu dožadovali priamo u leteckej spoločnosti. Ak vám stratenú batožinu doručia neskôr do   miesta vášho aktuálneho pobytu, je potrebné, aby ste si ju hneď pred pracovníkom, ktorý vám ju doručil, skontrolovali a v prípade, že bola poškodená alebo vykradnutá, nechali si to od doručovateľa potvrdiť. Túto udalosť treba najneskôr do 5 dní od doručenia batožiny oznámiť leteckej spoločnosti, v opačnom prípade strácate nárok na akúkoľvek náhradu.

Neznalosť zákona neospravedlňuje

  • Musím poznať Všeobecné obchodné podmienky
    Určite áno. Pred ukončením rezervácie s nimi automaticky súhlasíte. Ak ich neodsúhlasíte, systém rezerváciu neukončí. Je naozaj vo vašom záujme, aby ste si ich prečítali. Nájdete v nich veľa dôležitých informácií. Všeobecné obchodné podmienky

 

Zdroj/autor: pelikan, drom

Zdieľať článok na Facebooku

Hodnotenie článku:
0.0/5 (0 hlasov)


Novinky.sk

Gurman.sk


Streda, 26. jún. 2024. Meniny má Adriána.
Stream naživo

TV program TV program Telkáč.sk
Nenechajte si ujsť svoje obľúbené filmy a seriály.

Foto dňa