DOVOLENKA Aby ste neplatili viac

2010-05-21 12:00:00 |   |    | 

Bezstarostná dovolenka, na ktorú budeme spomínať aj po rokoch, to je sen, za ktorý je potrebné zaplatiť.



Poznajte svoje spotrebiteľské práva aj v tejto oblasti, aby sme neplatili viac, ako cestovnej kancelárii alebo cestovnej agentúre patrí.  

 

 

 

 

 

Kým zaplatíte prvé euro...

 

  • Veľmi starostlivo si prečítajte informácie o zájazde, ktorý ste si vybrali.
  • Všetky nejasnosti si prekonzultujte so zamestnancami cestovnej kancelárie alebo agentúry.
  • Vyžiadajte si návrh zmluvy o zájazde a v pokoji si ju preštudujte.
  • Nepodpisujte zmluvu o zájazde, pokiaľ niektorým jej ustanoveniam nerozumiete.

 

Zmluva o zájazde je základom...

 

  • Musí obsahovať základné údaje o našej dovolenke. Mala by odpovedať na základné otázky:
    Kedy? Kto? Kde? Ako? Za koľko?

 

Zmluva o obstaraní zájazdu musí byť písomná a musia v nej byť označené zmluvné strany...

 

  • Vymedzuje charakteristiku i termín začatia a skončenia zájazdu, musia v nej byť uvedené všetky poskytované služby, ktoré sú zahrnuté do ceny zájazdu a tiež miesto a čas ich trvania. Takéto vymedzenie zájazdu môže byť nahradené odkazom na číslo zájazdu alebo iné označenie v katalógu len vtedy, ak katalóg obsahuje všetky tieto informácie a bol odovzdaný objednávateľovi.
  • Ďalšie povinné náležitosti zmluvy o zájazde, týkajúce sa cien, lehôt na uplatňovanie si svojich nárokov, výšky zmluvných pokút, ubytovania, dopravy, stravovania a pod. sú uvedené v § 741b Občianskeho zákonníka.
  • Spolu so zmluvou o zájazde je cestovná kancelária povinná objednávateľovi odovzdať doklad o poistení zájazdu pre prípad úpadku.
  • Nezabudnite na storno poplatky. Prípadné ochorenie pred odchodom na zájazd a následné odstúpenie od zmluvy môže byť drahé. Zákon dáva spotrebiteľovi právo poslať na zájazd namiesto seba niekoho iného, alebo sa pre takéto prípady poistiť.
  • Zákon č. 281/2001 o zájazdoch, podmienkach podnikania cestovných kancelárií a cestovných agentúr aj Občiansky zákonník (§ 741a až § 741k) chránia zákazníkov. Poznajme svoje spotrebiteľské práva a využívajme ich.

 

Pýtajte sa...

 

  • Ak neviete, či sa za prvý deň dovolenky považuje deň odletu, hoci je odlet plánovaný na 23:00 hodinu, spýtajte sa.
  • Nechcete bývať na prízemí? Požadujte, aby bolo v zmluve uvedené, že budete bývať minimálne na 1. poschodí.
  • Ak neviete, z čoho pozostávajú kontinentálne raňajky, spýtajte sa, aby ste na dovolenke nehladovali.
  • Mierite do exotických krajín? Pýtajte sa na zdravotné podmienky, lekársku službu, prípadne na potrebu pripoistenia.

 

Kedy môže CK zvýšiť cenu...

V zmluve možno dohodnúť, že cestovná kancelária je oprávnená jednostranným úkonom zvýšiť cenu zájazdu, ak je súčasne presne určený spôsob výpočtu zvýšenia ceny. Cena zájazdu uvedená v zmluve sa nesmie jednostranne zvýšiť v priebehu 20 dní pred začiatkom zájazdu. Uvedeným spôsobom možno cenu zájazdu zvýšiť len v prípade:

 

  • ak dôjde k zvýšeniu dopravných nákladov (vrátane ceny pohonných látok);
  • ak dôjde k zvýšeniu platieb spojených s dopravou, napr. letiskových a prístavných poplatkov, ktoré sú zahrnuté v cene zájazdu;
  • ak dôjde k zmene kurzu eura použitého na určenie ceny zájazdu v priemere o viac ako 5%, ak k tomuto zvýšeniu dôjde do 21. dňa pred začatím zájazdu.

 

Nebaľte sa, ak...

 

  • nesúhlasíte so zmenou zmluvy, ktorú navrhla CK. V takom prípade máte právo od zmluvy odstúpiť bez zaplatenia zmluvných pokút. Odstúpenie musíte CK oznámiť písomne, najlepšie doporučeným listom s návratkou.
  •  CK zrušila zájazd v lehote kratšej ako 20 dní pred termínom jeho začatia. V takom prípade požadujte od CK primeranú náhradu škody.

 

Baľte kufre, ak...

 

  • máte všetky písomné informácie o zájazde, ktoré vám CK musí poskytnúť najneskôr 7 dní pred začatím zájazdu. Medzi týmito písomnými informáciami nesmie chýbať: meno, miesto pobytu alebo kontaktná adresa a telefónne číslo zástupcu CK, na ktorého sa budete môcť v ťažkostiach obrátiť so žiadosťou o pomoc a ktorý bude oprávnený prijímať a vybavovať vaše reklamácie počas zájazdu.
  • máte k dispozícii všetky doklady, ktoré budete na zájazde potrebovať (napríklad letenku, poukaz pre hotel na poskytnutie dohodnutého ubytovania a stravovania, doklad pre zástupcu cestovnej kancelárie v mieste pobytu na poskytnutie fakultatívnych výletov). Aj tieto doklady vám CK musí poskytnúť najneskôr 7 dní pred začatím zájazdu.

 

Reklamujte bez zbytočného odkladu...

 

  • Cestovná kancelária zodpovedá za služby podľa zmluvy o zájazde bez ohľadu na to, či tieto služby poskytuje sama, alebo jej zmluvný partner - teda iný dodávateľ v rámci zájazdu;
  • Ak zistíte, že poskytnuté služby nezodpovedajú zmluve, reklamujte chybne poskytnutú službu bezodkladne na mieste. Urobte v spolupráci so zástupcom CK písomný záznam a ak to nie je možné, zdokumentujte stav inak (napríklad fotograficky);
  • Písomnú reklamáciu je potrebné doručiť CK bezodkladne, najneskôr však do 3 mesiacov od skončenia zájazdu, alebo v prípade, že sa zájazd neuskutočnil, odo dňa, keď sa mal zájazd skončiť podľa zmluvy, inak právo zaniká. Reklamáciu pošlite doporučene (najlepšie s návratkou) a k reklamácii priložte písomný záznam, prípadne inú dokumentáciu.
  • Ak ste kupovali zájazd v cestovnej agentúre, reklamujte v cestovnej agentúre, ale svoje práva si môžete uplatniť aj voči cestovnej kancelárii.
     


 

Zdroj/autor: pravaspotrebitela, ass,drom


 

Zdieľať článok na Facebooku

Hodnotenie článku:
0.0/5 (0 hlasov)


Novinky.sk

Gurman.sk


Utorok, 14. máj. 2024. Meniny má Bonifác.
Stream naživo

TV program TV program Telkáč.sk
Nenechajte si ujsť svoje obľúbené filmy a seriály.

Foto dňa