TÉMA Ako sa cestuje

2009-02-10 15:00:00 |   |    | 

VEĽKÁ BRITÁNIA - Spoločnosť Future Brand zverejnila koncom minulého roku rozsiahlu štúdiu „Country Brand 2008“ súčasných trendov vo svetovom cestovaní.



 

Nová letecká doprava

Svetový trh luxusného cestovanie medziročne narastá o 10 až 20 percent. Najviac z danej situácie v súčasnosti ťažia stredomorské destinácie, Stredný a Ďaleký východ. Letiská a aerolínie upravuijú svoje terminály a lietadlá pre vyššiu triedu cestujúcich (Emiri Terminal na letisku New Doha v Katare, Lufthansa vo Frankfurte nad Mohanom, Emirates Airlines).

Dôležitú úlohu začínajú zohrávať nové technológie (RFID – identifikácia cestujúceho cez rádiové frekvencie, smart ID karta a možnosť samoodbavenia – self-check-in, ktorých ceľom je skrátiť čas nutný na obsluhu cestujúcich a stále viac sa zdokonaľujú bezpečnostné zariadenia na letiskách.

Letecké spoločnosti začali ponúkať check-in cestujúcim aj mimo letísk, využívajúc napríklad sms-správy s čiarovými kódmi v mobilných telefónoch, ktoré umožnia pasažierovi nástup rovno do lietadla alebo zrušenie klasických „papierových“ leteniek a ich náhrada „vytlačených“ z počítača.

Nové cestovanie

Ženy začali čoraz viac cestovať bez mužov a v obľube sú čisto dámske dovolenky. Počet špecializovaných – ženských cestoviek stúpol o vyše 230 percent a s nimi aj počet turistických miest vyhradených priamo pre ženy.

Stále viac rastie počet dovolenkových pobytov objednaných prostredníctvom internetu. Ide o krátkodobé pobyty, zakúpené takmer na „poslednú chvíľu a na niekoľko dní.“

Veriaci a nábožensky založení ľudia obsolvujú čoraz častejšie návštevy sakrálnych miest a pútí. Vatikán začal ako prvý na svete prevádzkovať aerolínie určené katolíckym pútnikom.

Obľube sa teší takzvaná ekoturistika.Turisti si vyberajú miesta, kde žijú živočíchy ohrozené životným prostredím (výpravy za ľadovými medveďami, dažďové pralesy, ľadovce a pod.)

Nové destinácie

Celosvetovo sa menia obľúbené destinácie. Najväčší dopyt zaznamenáva Afrika, Tichomorie a Stredný východ, zatiaľčo tradičné trhy (Spojené štáty, Európa) klesajú pod svetový priemer. Turisti vyhľadávajú nové destinácie (napríklad Soweto v Južnej Afrike, Bombaj v Indii, či brazílske Rio de Janeiro), postihmuté chudobou alebo ekologicky zanedbanou prírodou a prostredím. Takzvaní poorists zbierajú zážitky, ktoré by v luxusných detináciách nezažili.

Medzi desať krajín s najlepšou značkou patrí: Austrália, Kanada, USA, Taliansko, Švajčiarsko, Francúzsko, Nový Zéland, Veľká Británia, Japonsko, Švédsko.

 


Zdroj/autor: futurbrand,drom

Zdieľať článok na Facebooku

Hodnotenie článku:
0.0/5 (0 hlasov)


Novinky.sk

Gurman.sk


Nedeľa, 19. máj. 2024. Meniny má Gertrúda.
Stream naživo

TV program TV program Telkáč.sk
Nenechajte si ujsť svoje obľúbené filmy a seriály.

Foto dňa