CESTOVATEĽKA Svetový Týždeň módy

2009-09-12 17:00:00 |   |    | 

SPOJENÉ ŠTÁTY/ video - V New Yorku začal týždeň módy, ktorý si dal za cieľ sprístupniť módny svet širšej verejnosti a v nepriaznivej dobe hospodárskej krízy prilákať viac zákazníkov ku kúpe predstavených modelov.



Prehliadky síce zostávajú naďalej prístupné len hŕstke vyvolených, pre ďalších záujemcov je ale pripravených nebývalé množstvo sprievodných akcií.

Na newyorskom Týždni módy sa predstaví viac než 60 módnych návrhárov, čo je približne rovnaký počet, aký predviedol svoje kolekcie na rovnakej akcii vo februári.

V snahe pritiahnuť na Týždeň módy čo najviac obyčajných ľudí zahájila celú udalosť Noc módy (Fashion's Night Out), usporiadaná z iniciatívy preslávenej šéfredaktorky módneho časopisu Vogue Anny Wintourovej.

Obchody pre zákazníkov by mali zostať otvorené do neskorých večerných hodín nielen v New Yorku, ale i v ďalších módnych metropolách vo Veľkej Británii, Grécku, Taliansku, Rusku, vo Francúzsku, v Brazílii, Indii, v Španielsku, v Číne, Nemecku, Japonsku a na Taiwane.

Na sprístupnenie modelov rozsiahlejšiemu okruhu zákazníkov myslia aj návrhári. Slávny dizajnér Marc Jacobs napríklad podľa svojich slov ponúkne v New Yorku jednoduchšiu šou s odevmi v širšej cenovej skupine.

"Všetci sa snažíme jednať trochu zodpovednejšie. Ponúkame viac, aby viac ľudí malo viac možností si naše veci dovoliť," konštatoval.

Módny priemysel sa pokúša prekonať dopady hospodárskej recesie, ktorá vo veľkej miere odrádza zákazníkov od utrácania za módu. Podľa amerického združenia pre oblečenie a obuv si priemerný americký zákazník kúpil v roku 2008 sedem párov topánok a 64 kusov oblečenia, zatiaľ čo v roku 2007 to bolo osem párov topánok a 67 kusov oblečenia.

Predstavitelia módneho priemyslu preto prehodnocujú všeobecné fungovanie celého odvetvia. Pri módnych prehliadkach – po tej newyorskej budú nasledovať týždne módy v Londýne, Miláne a Paríži – ide napríklad o skutočnosť, že modely bývajú dostupné až pol roka po svojej prezentácii na prehliadke.

Konkrétne súčasná newyorská prehliadka uvádza modely na jar/leto 2010. Pre návrhárov ide o užitočný systém, ktorý im dáva čas dokončiť svoje kolekcie, zatiaľ čo obchodníci majú dostatok času naplánovať si, čo nakúpia. Zákazníci, ku ktorým sa informácie o nových modeloch vďaka moderným médiám dostanú okamžite, však chcú novinky hneď.

"Týždeň módy je pre zákazníkov mätúci," priznáva návrhárka Diane von Fürstenbergová. "Vidia isté veci v novinách, potom idú do obchodu a tam majú úplne niečo iné," dodáva.

 

Zdroj/autor: ctk, janqa, drom

VIDEO Fashion Night Out 2009



Zdieľať článok na Facebooku

Foto: ap

Hodnotenie článku:
0.0/5 (0 hlasov)


Novinky.sk

Gurman.sk


Streda, 15. máj. 2024. Meniny má Žofia, Sofia.
Stream naživo

TV program TV program Telkáč.sk
Nenechajte si ujsť svoje obľúbené filmy a seriály.

Foto dňa