Hrad Hričov

2008-09-15 15:00:00 |   |    |

Prístup

Túru ba hrad Hričov začneme v obci Hričovské Podhradie (320 metrov) pri turistickom smerovníku na mostíku cez Závadský potok. Neďaleko sa nachádza autobusová zástavka. Od mostíka sa vyberieme južným smerom a sledujeme červené turistické značky. Chvíľu kráčame po asfaltovej ceste a asi po 100 metroch z bej odbočíme prudko doľava na poľnú cestu, ktorá sa neskôr mení na chodník.

Šikmo pretraverzujeme svah s ovocným sadom a prídeme na lúku s nádherným výhľadom na hrad, ktorý máme na skale pred sebou a na Veľkú skalu vľavo. Chodník prechádza naprieč lúkou k lesu, kde pokračuje ako lesná cesta. Onedlho sa ocitneme v malej doline, ktorou vystúpime do skalnej úžľabiny. Odtiaľ pokračujeme po lesnom chodníku traverzujúcom zalesnený svah. Dostaneme sa na malú lúku, z ktorej doprava odbočuje chodník označený významovými značkami. Ten nás dovedie k múrom hradu Hričov (564 metrov).

Od začiatku 17.storočia je ruinou, preto sa po hradnom areáli treba pohybovať so zvýšenou opatrnosťou. Zrúcanina nádherne vklinená medzi skaly je výborným vyhliadkovým bodom. Kruhový výhľad umožňuje vidieť na západe a severe dolinu Váhu v pozadí s Javorníkmi, na východe Žilinu a v diaľke Malú Fatru a južný obzor vypĺňajú Súľovské vrchy. (...)

Zaujímavosti v okolí

Východiskovým bodom na hrad je obec Hričovské Podhradie. Má krásnu polohu pod hradom a Veľkou skalou v doline Závadského potoka Slivnička a je známa predovšetkým ako turistické východisko výletov do severnej časti Súľovských vrchov. Okrem hradu Hričov si v blízkosti obce môžeme prezrieť ďalšiu prírodnú pamiatku a unikátny prírodný útvar – Hričovskú skalnú ihlu – vápencovú skalnú vežičku. Podľa jednej z povestí je tento skalný stĺp zakliaty mních. (...)

Viac si môžete prečítať v knihe Kollár, D., Nešpor, J.: Hrady najkrajšie zrúcaniny. Dajama 2007.

Zdroj/autor: Dajama, Hrady, drom

Zdieľať článok na Facebooku

Hodnotenie článku:
0.0/5 (0 hlasov)

Novinky.sk

Gurman.sk

Pondelok, 29. apríl. 2024. Meniny má Leo, Lea.
Stream naživo

TV program TV program Telkáč.sk
Nenechajte si ujsť svoje obľúbené filmy a seriály.