TÉMA Slovensko pred letnou turistickou sezónou
SLOVENSKO/ video - Zaujímavosti a atrakcie destinácie Slovensko, pred letnou sezónou 2009 opäť propagovalo sedem zdrojovo významných trhov cestovného ruchu prostredníctvom zahraničných zastúpení Slovenskej agentúry pre cestovný ruch.
Marketingová kampaň v týchto krajinách s cieľom zvýšiť návštevnosť Slovenska však podľa zástupcov kancelárií Slovenskej agentúry pre cestovný ruch (SACR) v minulosti a zvlášť v súčasnej hospodárskej recesii, nestačí.
Turisti z Holandska, Nemecka, Rakúska, Poľska, Česka, Maďarska a Ruska sa v kanceláriách SACR dožadujú:
- väčšej ponuky doplnkových služieb
- výhodnejších dopravných spojení,
- infomateriálu v národnom alebo v anglickom jazyku
- a najmä úsmevu u personálu.
O skúsenostiach v rámci príjazdovej turistiky SR sa všera zástupcovia zahraničných zastúpení SACR podelili s novinármi. "Holandskí a belgickí turisti by uvítali aj iné dopravné spojenie na Slovensko ako iba cez Viedeň. Keďže holdujú cykloturistike, chýbajú im cyklotrasy," uviedla zástupkyňa SACR v Holandsku Ingrid Stupavská.
"Vysoké ceny nastavené v kúpeľných zariadeniach v SR zrejme odradia nemeckých hostí a budú prežívať pobyt skôr v lacnejšom Poľsku," upozornila Ingrid Sorat z kancelárie SACR v Nemecku. Nemecko je z hľadiska počtu návštevníkov a prenocovaní po Česku a Poľsku najdôležitejším zdrojovým trhom pre Slovensko. Prevádzkovatelia turistických zariadení i kúpeľov by preto mali viac pozornosti venovať doplnkových službám pre seniorov.
Naopak, rakúski turisti nehlásia, že plánujú obmedziť návštevu Slovenska, ale vyhľadávajú super jedlo a zážitky. Z Ruska prídu na Slovensko v lete opäť detské a mládežnícke tábory.
Očakáva sa, že občanov z Maďarska, Poľska a Česka bude na Slovensku menej ako vlani. Prepad ich národných mien po zavedení eura na Slovensku spôsobil, že vplyvom masívnej kampane na trávenie dovolenky doma nebudú vyhľadávať drahšie Slovensko.
Hotelieri v SR by mali znížiť ceny a zlepšiť svoje správanie, ak chcú mať klientov, zhodne povedali zástupcovia kancelárií SACR v menovaných krajinách. Kým turistom z Českej republiky chýba zážitkový turizmus či požičovne bicyklov, maďarským občanom pri návšteve v jaskyniach a pamiatok infomateriály a sprievodca cez magnetickú pásku v maďarskom jazyku.
Šéfka SACR Svetlana Gavorová uviedla, že na podporu príjazdového CR už v roku 2009 agentúra uskutočnila 52 prezentácií, 24 výstav CR a 17 infociest pre novinárov z cudziny.
Zdroj/autor: sacr,tasr,drom
VIDEO Slovensko - reklamný spot
Zdieľať článok na Facebooku
Súvisiace články
Novinky.sk
Gurman.sk
TV program Telkáč.sk
Nenechajte si ujsť svoje obľúbené filmy a seriály.