DOMA Čo chýba hotelom

2009-10-16 08:30:00 |   |    | 

SLOVENSKO - Neochotný personál, chýbajúce služby, vysoké ceny či neudržiavané prostredie kritizujú často návštevníci hotelov na Slovensku.



Za zlý imidž podľa odborníkov na cestovný ruch často môžu majitelia hotelov, ktorí s hotelierstvom nemajú dosť skúseností. Finančná kríza však tento rok núti hotely kvalitu služieb zvyšovať, o zákazníka sa totiž rozpútal ostrý boj.

   
"Kritika hotelov je do veľkej miery oprávnená, najmä čo sa týka celkovej ponuky služieb," povedal prezident Slovenskej asociácie cestovných kancelárií a agentúr Tomáš Hasala.

V hoteloch napríklad podľa Hasalu, bývajú reštaurácie otvorené len v niektorých hodinách, večer sa hostia nemajú kde zabaviť, chýbajú tiež doplnkové služby v okolí. Časť hotelov navyše návštevníkov sklame zariadením.
   
"Turisti už od hotelov neočakávajú len ubytovanie a reštauráciu, počas pobytu chcú aj ďalšie služby," uviedla generálna riaditeľka Slovenskej agentúry cestovného ruchu Svetlana Gavorová. Problémom pre zahraničných turistov je však podľa Gavorovej tiež slabé jazykové vybavenie personálu.
   
Kým v okolí Bratislavy a Vysokých Tatier pracovníci hotelov cudzie jazyky ovládajú, v iných regiónoch sa zahraniční hostia často podľa Gavorovej nedohovoria. Výraznejším problémom pritom nie je anglický jazyk ale ruština. Väčšina mladých pracovníkov hotelov už totiž po rusky nehovorí, práve ruskí turisti však svoje pobyty často podmieňujú znalosťou ich jazyka, poznamenala Gavorová.
   
Nedostatky v kvalite priznáva aj asociácia hotelov. "Často je vytýkané to, že personál je bez záujmu, bez úsmevu, nie je zameraný na zákazníka tak, aby pre neho urobil všetko čo môže," uviedol generálny sekretár Zväzu hotelov a reštaurácií Pavol Kašuba. Majitelia hotelov by preto podľa neho mali zamestnancom umožniť ďalšie školenia či tréningy, aby sa personál zdokonaľoval.
   
Situácia v hoteloch sa však podľa Gavorovej začala tento rok zlepšovať. Pomohla tomu najmä finančná kríza, hotely sa totiž dostali do ostrejšieho boja a zákazníka. Väčšina zariadení sa preto snaží napríklad pribudovať hotelové bazény, iné prestali vyberať poplatky za parkovanie, zvyšujú kvalitu služieb ako upratovanie či pridávajú drobné darčeky do izieb hostí.
   
Kvalita služieb v hoteloch sa zlepšuje aj podľa Hasalu. Podobne sa však správajú aj hoteliéri v okolitých krajinách, ktoré zariadeniam na Slovensku uberajú klientov, dodal.
  

 

Zdroj/autor: sacka,zhr,čtk,drom

 

Zdieľať článok na Facebooku

Hodnotenie článku:
0.0/5 (0 hlasov)


Novinky.sk

Gurman.sk


Štvrtok, 25. apríl. 2024. Meniny má Marek, Marko, Markus.
Stream naživo

TV program TV program Telkáč.sk
Nenechajte si ujsť svoje obľúbené filmy a seriály.

Foto dňa