ZA NÁKUPMI Luxusné šaty cez internet

2010-11-18 16:00:00 |   |    | 

SPOJENÉ ŠTÁTY - Milé cestovateľky, určite ste sa už neraz stretli s tým, že ste na nejakú dôležitú udalosť vo vašom živote nemali čo na seba. Šatník ste prevrátili hore nohami, všetko ste vyskúšali aj niekoľkokrát, a predsa ste nič vhodné nenašli.



Tak ste sa rozhodli, že si vyrazíte na nákupy a za niečo nádherné a top utratíte horibilnú sumu peňazí (a potom si to oblečiete raz). Aj vám už zišlo na um to, čo mne? Že taká internetová požičovňa luxusných šiat (a najmä tých od módnych návrhárov) by sa iste uživila aj u nás...

 

Záujemkyne o požičanie šiat od špičkových návrhárov si v Spojených štátoch vystačia s jednoduchým pripojením na internet.

Na špecializovanej stránke si vyberú model, o ktorý majú záujem, a potom už len počkajú, až ho doručí pošta. Po večierku, plese či inej príležitosti, na ktorú šaty použili, ich vložia do pripraveného obalu a odošlú späť.

Službu prevádzkuje napríklad stránka Wear Today, Gone Tomorrow alebo Rent the Runway. Šaty zvyčajne ponúkajú za desatinu pôvodnej kúpnej ceny. Online požičovne luxusných šiat pritom podľa denníka The New York Times fungujú rovnako ako napríklad populárna internetová služba Netflix, ktorá podobným spôsobom požičiava DVD.

 

  • Služba Wear Today, Gone Tomorrow vznikla minulý rok na jar. Založila ju Madeline Passarelli, ktorá sa podľa údajov na stránke firmy v módnom odvetví pohybuje už 15 rokov. Šaty si u nej možno zapožičať za desatinu pôvodnej ceny na týždeň alebo na mesiac za 30 percent pôvodnej ceny. Firma navyše luxusné šaty predáva s výraznými zľavami. Rent the Runway, ktorá je na rozdiel od Wear Today, Gone Tomorrow na pozvánky, a snaží sa tak vzbudiť dojem exkluzivity, obvykle šaty požičiava za 50 až 200 dolárov na štyri noci. V jej ponuke sú napríklad modely od Diane von Fürstenberg alebo značiek Hervé Léger či Proenza Schouler. V cene je zahrnuté tiež čistenie šiat, za päť dolárov (asi 3 €) sa možno poistiť pre prípad ich poškodenia. Pokiaľ ich ale dočasná nositeľka úplne zničí, musí uhradiť plnú sumu.

 

"Je to tak jednoduché. Šaty proste nosíte, a potom ich pošlete späť poštou," povedala denníku dvadsaťsedemročná študentka Julia Harris z New Yorku. Na stránku Rent the Runway sa obrátila, keď premýšľala, v čom pôjde na svadbu. Podotkla, že bežne za šaty neutráca 2 000 dolárov (asi 1 333 €), a tak jej ponuka prišla vhod. Nakoniec šla v šatách od Catherine Malandrin v hodnote takmer 500 dolárov (asi 333 €), za požičanie zaplatila desatinu.

 

  • Svadba stála na počiatku služby Rent the Runway, ktorú založili dve absolventky Harvard Business School Jennifer Hyman a Jennifer Carter Fleiss. Hyman s nápadom prišla, keď sledovala svoju sestru, ktorá sa zložito rozhodovala, či si na svadbu má kúpiť drahé šaty. Hyman si povedala, že keď taký mladý človek s nízkym príjmom vážne uvažuje o kúpe nákladného oblečenia, iste by sa mu hodilo, keď by to šlo aj inak. O službu je záujem. Krátko po svojom spustení minulý rok na jeseň získala 20 000 registrovaných užívateliek, ktoré si môžu vyberať zo 160 šiat.

 

Požičiavanie šiat cez internet má však samozrejme aj svoje úskalia. Záujemkyne si napríklad šaty nemôžu vyskúšať. Wear Today, Gone Tomorrow sa tomu napríklad bráni spoluprácou s návrhármi, na ktorých základe pre svoju požičovňu vytvorila štandardné veľkosti. V prípade, že zákazníčke šaty nebudú sedieť, služba sľubuje vrátenie peňazí. Rent the Runway zase ženám umožňuje konzultáciu s odborníkom po telefóne.

Ešte väčším rizikom je podľa denníka The New York Times prchavosť módnych trendov. Šaty, ktoré tento rok "letia", si budúci rok nikto nepožičia. Firmy tak čelia väčšiemu riziku, že si ponúkané modely nepožičia toľko zákazníčok, aby sa im to vyplatilo. Obom službám navyše konkurujú zavedené kamenné požičovne.

Podľa Jeffa Rostera z analytickej spoločnosti Gartner je tiež extrémne dôležité, aby firmy dokázali zaistiť dodávku šiat načas. "Keď nedorazí načas môj film, možno ma to naštve, ale život pôjde ďalej. Keď nedorazia moje nóbl šaty na dôležitú udalosť, potom je to problém služby zákazníkom, o akom sa vám ani nesnívalo," podotkol.

Módni návrhári sú však napriek pochybnostiam ekonómov podľa newyorského denníka z novej služby nadšení. Predstavuje pre nich dobrú marketingovú stratégiu, ako dostať svoju produkciu k novej generácii zákazníkov. "V ťažkej ekonomickej dobe je pre značky dôležité, aby zasiahli nové publikum a vekové skupiny, ktoré by normálne kvôli cene neoslovili," povedala napríklad Karen Scheck, prezidentka značky Lela Rose (medzi jej fanúšikmi možno nájsť napríklad herečku Anne Hathaway).

 

Zdroj/autor: čtk, newyorktimes, janqa, drom

Zdieľať článok na Facebooku

Foto: Wear Today, Gone Tomorrow

Hodnotenie článku:
0.0/5 (0 hlasov)


Novinky.sk

Gurman.sk


Sobota, 20. júl. 2024. Meniny má Eliáš, Iľja, Eliána.
Stream naživo

TV program TV program Telkáč.sk
Nenechajte si ujsť svoje obľúbené filmy a seriály.

Foto dňa