Na Slovensko dorazila nová električkozubačka

2021-01-16 12:01:00 |   |    | 

Tri kamióny doručili prvý z piatich vlakov, ktorými bude Železničná spoločnosť Slovensko od júna zabezpečovať obyvateľom tatranských obcí i turistom prepojenie v rámci siete Tatranskej elektrickej železnice a ozubnicovej železnice. Pozrite si jej parametre.



 

Nová ozubnicovo elektrická jednotka (OEJ) s maximálnou adhéznou rýchlosťou 80 km/h svojimi parametrami predstavuje účelné vozidlo na úrovni 21. storočia. Celková kapacita je 91 miest na sedenie a 88 miest na státie, k tomu treba pripočítať viacúčelový priestor pre prepravu detských kočíkov a sezónnych športových náčiní (bicykle, kolobežky, lyže, sánky, snowboardy, boby).

Pre čo najväčšie pohodlie cestujúcich je k dispozícii klimatizácia, Wi-Fi pripojenie na internet aj zabudovaný moderný vizuálny a akustický informačný systém. Zaujímavou novinkou je aj systém počítania cestujúcich, ale tiež protišmyková podlaha a „vandalizmuvzdorné“ použité materiály.

Nová OEJ od renomovaného švajčiarskeho výrobcu teraz v depe čaká na oživenie a polep víťaznou grafikou tatranských štítov, ktorá vzišla z verejnej súťaže. Na jej základe budú nové vlaky pomenované názvami menej známych tatranských štítov ako sú Bradavica, Kostolík, Stredohrot, Ganek a Vysoká. Práve obrysy štítu s netradičným názvom Bradavica budú okrášľovať prvý z piatich švajčiarskych vlakov.

Prvú „električkozubačku“ čaká ešte pred uvedením do prevádzky schvaľovací proces, ktorý pozostáva z množstva statických skúšok a jazdných skúšok. Predpoklad jazdy OEJ s prvými platiacimi cestujúcimi je august 2021. Na konci zimnej sezóny 2021/2022 by malo byť v Tatrách celkovo nasadených 5 nových švajčiarskych vlakov. Odviezť sa nimi budeme môcť na trasách Štrba – Štrbské Pleso, Štrbské Pleso – Starý Smokovec – Poprad a Starý Smokovec – Tatranská Lomnica.

Národný dopravca tiež plánuje formou modernizácie vykonať obnovu všetkých 15 dnešných elektrických jednotiek radu 425, ktoré sú prevádzkované na tratiach TEŽ – domontuje sa klimatizácia, vymenia sa sedadlá, dodá sa nový riadiaci systém a tiež nový informačný systém s LCD displejmi.

Historická, stará „zubačka“ bude upravená pre možnosť prevádzky na tratiach ozubnicovej železnice prioritne kvôli mimoriadnym a historickým jazdám, prípadne pre posilové použitie v čase špičky. ZSSK plánuje ponechať dve súpravy týchto jednotiek.

 

Zdieľať článok na Facebooku

Foto: ZSSK, TASR – Milan Kapusta
Zdroj: TASR, ZSSK

Hodnotenie článku:
0.0/5 (0 hlasov)


Novinky.sk

Gurman.sk


Piatok, 19. apríl. 2024. Meniny má Jela.
Stream naživo

TV program TV program Telkáč.sk
Nenechajte si ujsť svoje obľúbené filmy a seriály.

Foto dňa