NA CESTÁCH Sama so svojim priateľom

2008-04-29 16:00:00 |   |    |

SLOVENSKO - Moja najkrajšia dovolenka? Bolo ich viac. Ale odkedy som postihnutá koxartrózou, sa mojou doménou stali kúpele...

Najskôr Sklené Teplice, potom Rajecké Teplice s prekrásnym kúpeľným domom Afrodite. Nedávno som strávila víkend v kúpeľoch "v cizine" v Luhačoviciach, kam ma pozval môj český priateľ.

Keďže som nedávno začala pracovať v novej firme, o dovolenke nemôže byť ani reči, a tak som túžobne očakávala deň D a hodinu H, keď som sa ocitla v autobuse smerom do Luhačovíc. Ešte prekonať hrebeň Bielych Karpát a pasovú kontrolu. Luhačovice ma vítajú odeté v slávnostnom slnečnom šate.

Prehliadku začíname na terase hotela Palace. Spleť hotelov, penziónov a rodinných viliek, obkolesená lesmi Vizovickej vrchoviny vytvára príjemnú klímu pre liečenie, oddych a rekreáciu. V slnečnom jase sa najviac zrkadlia glazúrované strechy zrekonštruovaných viliek. Usádzame sa na terase jednej z útulných kaviarničiek a na privítanie ochutnávam bylinkový Vizovický likér, ktorý nám spolu s horúcou čokoládou a zákuskom prináša usmievavý čašník.

Pokračujeme po promenáde okolo skvostu architektúry Jurkovičovom dome. Po chvíľke obdivovania detailov a farebného zladenia, sa ocitáme na námestí so Spoločenským domom a Kolonádou. V hale pri prameni Vincentky môžeme pri popíjaní vody obdivovať malé dielka študentov Umeleckej priemyslovky v Luhačoviciach.

Pred Domom B. Smetanu dominuje Bruselská fontána s tromi dámami, ktoré nám odhaľujú svoje lenivo uvoľnené kamenné telá. Pri potôčiku hádžeme zbytky rožkov kačičkám, ktoré majú na starosti čistotu riečky a kontrolujú ju ako policajti, najmä ak niekto prinesie zbytky jedla.

V neďalekých Pozloviciach je príjemná prechádzka pri vodnej nádrži, ktorej hrádza, opevnená kamennou dlažbou, vytvára súlad s okolitou prírodou. Tam už kačičky nemajú také šance uloviť kúsok chleba, súboj vyhrávajú niekoľko kilogramové kapre, ktoré aj kačku stiahnu pod vodu.

Cestou naspäť do Luhačovíc je niekoľko krčmičiek, reštaurácií a cukráreň. Obdivujeme kaplnku v bývalom kláštore, ktorý čaká na rekonštrukciu. K celkovej pohode nemalou mierou prispievajú kultúrne podujatia na Kúpeľnom námestí a v malom útulnom divadielku. Atmosféru Luhačovíc dotvára trhovisko s krčmičkou, ktorá má posedenie pod strieškou - "hríbikom", ako sme si ho nazvali, kde je vždy veselo a živo. V malej pekárničke kúpite vždy čerstvé pečivo a ešte večer o 22.00 hodine je tam veľká šóra na čerstvé pečivo so slanikou.

V príjemnom prostredí hotela Alexandria si zatancujeme a posedíme pri poháriku červeného vína. Je to miesto, ako hovorí môj priateľ: "Ač mezi lidmy, má člověk možnost být sám a toho si vážim". A ja dodávam: "Sám so svojim priateľom."

Zdroj/autor: fides,drom

Zdieľať článok na Facebooku

Hodnotenie článku:
0.0/5 (0 hlasov)

Novinky.sk

Gurman.sk

Piatok, 19. apríl. 2024. Meniny má Jela.
Stream naživo

TV program TV program Telkáč.sk
Nenechajte si ujsť svoje obľúbené filmy a seriály.